dilluns, 5 de març del 2012

BRIOIXOS DE POMA I AVELLANES

Uns brioixos com aquests, amb poma per dins i avellanes per sobre, converteixen el berenar en un àpat molt especial i, de passada, tota la casa s'omple amb l'olor de la canyella en forma d'ambientador natural.

Ingredients:

Per a la massa:

150 ml de llet tèbia
125 ml d'aigua
1 culleradeta de sal
25 g de sucre
1 ou sencer batut
450 g de farina
2 culleradetes de llevat sec

Per al farcit:

1 poma a làmines
50 g de sucre negre
1 culleradeta de canyella en pols

Per posar al damunt:

40 ml de nata líquida
25 g de mantega
25 g de sucre negre
25 d'avellanes torrades a trossets

Posem els ingredients per a fer la massa seguint l'ordre indicat dins la cubeta de la panificadora. Connectem el programa 11 (el que amassa i lleva) durant 30 minuts. Deixem llevar la massa dins la mateixa cubeta durant una hora aproximadament.
Un cop la massa ha pujat, l'estirem bé amb el corró al damunt d'una superfície una mica enfarinada, tot donant-li forma de rectangle. Ho cobrim amb el sucre negre i la canyella i finalment, hi anem distribuint les làmines de poma.
Enrotllem el rectangle per la part més llarga i el tallem en dotze trossos que anirem col·locant sobre una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat.
En un cassó al foc hi haurem posat la nata, la mantega i el sucre negre. Quan això arrenqui el bull, hi abocarem les avellanes trossejades. Ho remenem un moment i posem aquesta pasta al damunt dels brioxos. Els courem al forn a 200º entre 15 i 20 minuts.

Aquests brioixos els vaig trobar al llibre d'Anne Sheasby, 365 Recetas de pan que em va deixar l'Anna, la cosina de Blanes: un llibre que és un tresor!

23 comentaris:

  1. oh que bo! En vaig provar uns semblants a Finlàndia aquest hivern. Boníssims, i amb ambientador natural per casa, com tu dius! Jo no m'hi he posat mai, em fa respecte... petonet!

    ResponElimina
  2. M'agradan molt aquests brioixos, amb el farcit que sigui sempre queden boníssims i aquests amb les avellanes m'els guardo, gràcies ;-)
    Petonets

    ResponElimina
  3. Qué ricos con los frutos secos y la manzana, una delicia. besitosss

    ResponElimina
  4. Me gusta mucho la idea de las manzanas con avellanas, muy originales.

    Besos y buena semana.

    ResponElimina
  5. Muy interesante la combinación. Apetecen mucho, no hay más que verlos. Un abrazo

    ResponElimina
  6. Els brioixos m'agraden, però també el canvi d'imatge!!!
    Feliç semana, bonica!

    ResponElimina
  7. Una alternativa per esmorzar ben bona i gustosa. Amb el que m'agrada el brioix, no trigaré en fer-lo!

    ResponElimina
  8. Just a l'hora per el cafè amb uns brioixos dels teus i la tarde completa. Petons.

    ResponElimina
  9. Riquisimos,estos brioches rellenos son fantasticos,con la manzana aun quedara mas jugoso.
    Besets.

    ResponElimina
  10. Quin postre per començar la setmana...molt bè ...amb alegrìa !!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  11. Mmmmm... quina pintorra tenen! Aquests me'ls apunto, que m'encanta la combinació de poma i canyella!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  12. QUE RICOS BRIOXOS, Y QUE BONITO TU NUEVO BLOG.
    SALUDOS.

    ResponElimina
  13. Quina casualitat. Estic apunt de penjar una recepta de brioix salat (una trena). Qué bo que està?....bona idea la teva.

    ResponElimina
  14. M'encanten els brioixos, flojons i esponjosos... I amb aquest farcit i aquesta forma, t'han quedat molt bons i bonics.

    ResponElimina
  15. Aquests brioxos segur que tenen molt sabor, la poma, la canyella y les avellanes i l'oloreta per tota la casa, fan venir gana.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Els brioixos son molt bons, les pomes i les avellanes també, doncs el conjunt deu d’estar sensacional
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bons!!!!! avellanes i poma...és una delícia!!!!PETONS

      Elimina
  17. Lo hare pronto....una pregunta.....Pones las avellanas sobre los panes y despues todo al horno?.....es que me pierdo a veces con la traduccion....Gracias!!.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  18. Deben estar deliciosos estos bollitos! Un beso.

    ResponElimina
  19. Una combincaió molt bona, i com dius, amb l' olor de la canyella, que és tan bona...

    ResponElimina
  20. estic segura que aquests brioixos tenen que estar boníssims! tenen molt bona pinta i per si no hi havia suficient, m'encanten els postres amb poma!! jaja
    petons

    ResponElimina
  21. Efectivamente, ese olor ambienta la casa que es una delicia...me llevo la receta!

    ResponElimina
  22. Mmmm per favor, quina delícia. Aquesta combinació és la bomba!
    Petons

    ResponElimina