dilluns, 11 d’octubre del 2010

CARGOLS DOLÇOS AMB PANSES I CANYELLA


Aquests són els brioixos ideals per l'esmorzar d'un diumenge plujós. Mires per la finestra i veus el cel, ple de tonalitats grises que intenten deprimir-te el dia de festa. I mentre els teus pensaments van i vénen entre les nuvolades, sents l'olor de la canyella que t'envaeix el cervell. Em sembla que la pluja va parant, fins i tot una ullada de sol treu el nas... Esmorzem?

Ingredients:

380 g de farina
200 ml de llet
50 g de mantega
3 cullerades de sucre negre
un pols de sal
15 de llevat fresc
un grapat de panses
una culleradeta de canyella
sucre blanc per empolsar

Es posen els ingredients següents a la cubeta de la panificadora tot seguint aquest ordre: sucre, sal canyella, mantega, llet, farina i llevat. Es connecta el programa 11 (el que amassa i lleva) durant 30 minuts. Es deixa la massa a la cubeta tapada durant una hora perquè llevi. Es treu la massa i es treballa una mica tot incorporant-hi les panses. Es formen els brioixos en forma de cargol i es disposen en una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat. Es deixen reposar fins que doblin el volum. Finalment s'empolsen amb sucre i es couen al forn durant 20 minuts a 220º.

Aquests brioixos els vaig descobrir en el blog Al calor de un bizcocho que té unes receptes delicioses. Aquesta és l'entrada original:http://www.alcalordeunbizcocho.com/2010/06/raisin-cinnamon-breadpan-de-pasas-y.html


31 comentaris:

  1. Amb aquesta descripció entranyable del matí plujós i de l'oloreta dels panets m'he vist amb els cabells de bruixa i la bata glamourosa d'hivern asseguda al teu costat gaudint d'aquest esmorzar...Quina pinta tenen aquests panets!...aquesta entrada només podia pertanyer a "dolceses".Una abraçada!(si mai ens veiem intentaré tenir un aspecte millor que el que he descrit...)

    ResponElimina
  2. Quina delicia! Tal com dius perfectes per un bon esmorzar o berenar, amb un cafetó ben calent o una bona xocolata.

    Una abraçada,

    ResponElimina
  3. Se ven sabrocitos! Con uva y canela debe saber a gloria.

    Un saludo

    ResponElimina
  4. Amb el que plou aquí que ve que m'anirien aquests cargols per esmorzar, estic una mica deprimida de tanta pluja i al pas que anem això avui no para. T'han quedat fantàstics!!

    ResponElimina
  5. És veritat que la pluja i la tardor ens fan girar els ulls cap als esmorzars 'de tota la vida'...

    Jo he aprofitat i tinc uns pebrots al forn, que també fan oloreta a llar i familia.
    :)

    ResponElimina
  6. Jo si que vindria a esmorzar!
    Fa temps que vull provar de fer brioixos però no m'acabo d'atrevir.
    Aquesta combnació de panses amb canyella m'agrada molt. Fins aviat! ;)

    ResponElimina
  7. Quina bona pinta!

    avui, com bé dius, amb la pluja què millor que gaudir-ne a l'hora de l'esmorzar.

    salutacions i que tinguis un dia feliç

    ResponElimina
  8. Per a desdejunar-se un diumenge o qualsevol dia de la setmana! Nyam!

    ResponElimina
  9. M'agrada molt llegir els encapçalaments del teu blog, ets de lletres he???
    Es nota teniu un do per expresar-vos, els brioxos boníssims. Tot sovint visito al calor de un bizcocho te coses molt interessants.
    Judith

    ResponElimina
  10. Aqui esta lloviendo,con un cafetito y un par de bollitos,seria la tarde perfecta...lastima que a estas alturas ya no quedara ni uno.
    Besets.

    ResponElimina
  11. Com venen de gust amb cafe amb llet ben calentet per esmorzar!!! deliciosos! molts petons

    ResponElimina
  12. Que ricos, a todas horas apetece comer estas caracolas, te han quedado genial.
    Besos

    ResponElimina
  13. Ja m'imagino l'oloreta de canyella que deuen fer... El brioix és dels meus pans preferits per esmorzar, han de ser deliciosos!

    ResponElimina
  14. Me'ls demano per berenar un dimarts plujós!! :D
    Buf, amb la canyella m'has ben guanyat!

    ResponElimina
  15. Con tu introduccion, me transportaste a ver la lluvia en el bosque y sentir el olor a canelas en estos panes calientitos....que nostalgia me has dado!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  16. AY MADRE EL DULCE ME PUEDE ME ENCANTAAAAAAAAAAA BESOS WAPA

    ResponElimina
  17. ces petits escargots parfumés à la cannelle sont parfaits pour un bon petits déjeuner
    bonne soirée

    ResponElimina
  18. deliciós! per a mi amb una mica de dulce de leche! jejeje

    ResponElimina
  19. Jo amb aquesta olereta a canyella!!! me'ls menjava ara mateix...
    una abraçada

    ResponElimina
  20. Una bona manera d'endolcirnos aquest dia plujós i ventós.
    Petons.

    ResponElimina
  21. MMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
    MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....y así un buen rato!!!!
    Me encanta esta receta. Me comía 5 o 6 ahora mísmo!!!!!
    Tomo nota!
    Muaaaaaaa

    ResponElimina
  22. Muuu ricos!! Éste sí que es un bocado del cielo! Me gusta y me llevo la receta ya!

    besiots guapa

    ResponElimina
  23. Realment entren ganes de posar-se a la cuina per poder-ho tastar ben aviat!!Gràcies!!

    Petonassos

    Miel

    ResponElimina
  24. Sí, esmorzem, berenem i ... tots els menjars que vulguis. No m'agraden els cargols (els de la closca), però aquests... mmmhhh! quina delícia!

    ResponElimina
  25. Els cargols no m'agraden, però d'aquests no en deixaria cap engruna!!! t'han quedat molt bé!
    Una abraçada

    ResponElimina
  26. Avui no es diumenge, si un dia plujós i es l’hora d’esmorzar, un parell m’anirien d’allò mes be, que bons.
    Petons

    ResponElimina
  27. quina cosa més bona! quines ganes de tastar-ho...
    pt!

    ResponElimina
  28. Hola Visc a la Cuina:

    Vaya delicia de receta, comotodas las que tienes. Me alegro te guste mi receta y te envío un gran beso. Mil gracias

    ResponElimina
  29. Qué bons! miraré de fer-los. Ara mateig ting a casa panses i mantega, ainsss, amb sembla que falta llevat fresc... pero disapte en comprare.
    Petons!!!

    ResponElimina
  30. Fins aqui m'arriba la flaira de la canyella.
    Llàstima no tinc panificadora¡¡¡¡¡
    Petonets

    ResponElimina
  31. quina bona pinta que tenen aquests llacos dius que as suat els que ens se grada cuina com cuinen no le sentim tat

    ResponElimina