diumenge, 23 de gener del 2011

PASTíS DE PERNIL DOLÇ I FORMATGE


A casa en diem " pastís de biquinis ", perquè és com un biquini gegant, per quedar ben satisfet. Fa molts anys que el fem quan no disposem de gaire temps per fer el sopar. Es pot deixar preparat, fins i tot d'un dia per l'altre, i és la delícia dels nens. El vaig veure per primera vegada al llibre de la Montserrat Seguí, Cuinar és senzill, i em sembla que és una de les seves receptes que he preparat amb més assiduïtat.

Ingredients:

9 llesques de pa de motllo sense crosta
3 o 4 ous
400 g de pernil dolç 
9 llesques de formatge cremós tipus Cadí
sal i pebre
mantega

S'unta amb mantega un motllo rectangular i es folra amb llesques de pernil dolç, que sobresurtin una mica. Mentre, es baten els ous en un bol, se salen i s'empebren. S'hi mullen tres llesques del pa, que quedin ben xopes, i es col·loquen al damunt del pernil dolç. A sobre, s'hi posen tres llesques de formatge. Es fan dues capes més començant pel pernil dolç i seguint amb el pa i el formatge. Finalment es tapa tot amb el pernil dolç amb el qual havíem folrat el recipient. S'acaba de segellar amb l'ou que ens hagi sobrat i es cou al forn a 200º durant 20 minuts aproximadament. Es pot menjar calent o fred, al gust de cadascú.



36 comentaris:

  1. Aquest pastis de Monserrat Seguí, jo també l'he
    fer la tira de vegades i tan queda be per una bona ocasió en la que vols sorprendre, com a la cuina cotidiana. Tot depèn del guarniment que se li fagi.
    La base dels meus canapès es la mateixa.
    Una abraçada Angels

    ResponElimina
  2. Ostres, per casa tinc el llibre de la Montserrat Seguí i no l'hem fet mai! Hi hauré de posar remei, perquè ha de ser boníssim!!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  3. Tiene una pinta buenisima y nunca lo he comido,con tu permiso te copio la receta para hacerla un día de estos.
    Bona nit

    ResponElimina
  4. Ohhhhhh, oh, oh!
    Aquesta setmana vaig a comprar pernil dolç.
    Jo també el vaig fer fa un munt d'anys. Me n'has fet recordar. Gràcies

    ResponElimina
  5. Rico, fácil y vistoso...
    No se puede pedir más.
    Besotes

    ResponElimina
  6. Què guay aquest bikini gegant.

    Muas!

    ResponElimina
  7. Oh! Que original Mª Àngels!! Hauré de preparar-lo un dia... tot i que l'hauré de fer en versió mini que per dues duraria una eternitat! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  8. Vaja quina recepta més original!! A la carpeta de pendents directament!!! Un petó, Paula

    ResponElimina
  9. que original... haurem de provar si la versió amb gall dindi és igual de bona...! ;)

    ResponElimina
  10. Fa molt de temps feia un de semblant, me l'has recordat. Senzill y bo.
    Petons.

    ResponElimina
  11. ¡Qué rico!, tiene que estar buenísimo.
    besos

    ResponElimina
  12. tens tota la raó, aquest pastís de bikinis a la canalla segur que li encanta! A més és senzill de fer i es pot fer el dia abans, què més vols?

    ResponElimina
  13. Hola M.Àngels
    Què original i quina gràcia això de bikini gegant .. és que ho sembla! M'agraden molt aquest tipus de pastissos, així que apuntat que el faré!Petonets

    ResponElimina
  14. Me ha encantado y seguro que a mis hijos más, es fácil y te puede sacar de un apuro. Un beso

    ResponElimina
  15. Ja sé que és molt típic, però el conjunt pernil dolç i formatge sempre m'ha encantat, i el nom de la pastís bikini li queda molt guai jejejej

    Segur que el provo, m'ha encantat!

    Un petó i bona setmana

    ResponElimina
  16. Me encantan estos pasteles, además de ricos quedan muy bien presentados y es una sorpesa a la hora de comerlo. Felicidades por la presentación, me llevo tu receta con tu permiso. besitos y feliz semana.

    ResponElimina
  17. Me va de fábula ésta receta..mira quedó todo el fin el jamón en dulce que compréel viernes,no está ni tocado,con lo cual ésta noche es lo que haré de cena...que te parece?
    MIles de gracias.

    Un besote

    ResponElimina
  18. Què bons aquests pastissos! en faig un de semblnt però amb croissants! Bona setmana

    ResponElimina
  19. Que receta tan sabrosa... y ese corte te incita irremediablemente a lanzarte sobre el y comertelo.

    ResponElimina
  20. noia quina pinta¡¡¡¡aixo ho haurem de provar¡¡¡

    ResponElimina
  21. k bo, al meu fill li encantarà

    petons

    ResponElimina
  22. A casa el fem semblant, però amb croissants enlloc de pa de motlle. Està boníssim, oi? Té l'èxit assegurat!

    ResponElimina
  23. Genial i molt original. Un pastís de vici, no l'he fet mai, però ha d'estar boníssim i el nom li escau mooolt bé!
    petonets

    ResponElimina
  24. Tiene una pinta buenisima...a mis hijos y a mi nos encantan estos pasteles...estan de vicio.
    Besets.

    ResponElimina
  25. chissà che buono!!! complimenti!un abbraccio!!!!!

    ResponElimina
  26. ¡¡Qué bo! El faig segur, a la meua princesa li va a encantar! un beset

    ResponElimina
  27. Deliciós es un biquini al reves, i amb menys pa.
    Petons

    ResponElimina
  28. Ondia quina bona idea Angels!, a casa segur que triomfa! gràcies un cop més per aquestes receptes tan pràctiques! A reveure!

    ResponElimina
  29. Ostres quina bona pinta, me'l apunto per sopar!!!

    ResponElimina
  30. Ostres, quina il·lusió, la meva mare feia aquest pastís però no he sabut trobar enlloc la recepta. Ara ja la tinc, als meus fills segur que això els hi agradarà molt.

    ResponElimina
  31. quina bona pinta que fa algun dia le fare

    ResponElimina
  32. Ei, que aquest jo encara no l'he fet! Al llibre no em va cridar massa l'atenció però vist així... em sembla que no tardaré massa a fer-lo.
    Petons

    ResponElimina
  33. HOLA M.ÀNGELS, GUAPA TU

    LA VERITAT ES QUE QUEDA MOLT BO, I JA VEUS...MÉS FÀCIL IMPOSIBLE,...

    JO AL VAIG DESCOBRIR FA MOLTS ANYS, UN DIA QUE UNA CLIENTA EM VA PORTAR-NE UN PER REGAR-ME´L .., TOTA UNA SORPRESA AGRADABLE..HUMMM, ELLA EL VA APRENDRE A UNES CLASSES DE CUINA QUE FEIEN A CAPRABO DE BARCELONA

    ( GIRONA M´ENAMORA...)
    MIL PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  34. Un pastel delicioso, sin ninguna duda, seguro que lo hago.

    Besicos

    ResponElimina