divendres, 28 de maig del 2010

GALTES DE PORC AL FORN AMB ORENGA


Haig de dir que la carn m'agrada però que no m'entusiasma. Amb això vull dir que així com hi ha gent que és feliç del tot amb un entrecot ben gros al davant,  o que deixa les costelles de xai ben peladetes,  o que fins i tot trenca els ossets de les cuixes de pollastre per escurar-los bé, a mi  aquestes accions no me les veuran fer mai. Per això sempre m'ha costat menjar galtes de porc i deixar l'os net. En canvi, si ja són desossades, fetes al forn i amb força herbes al damunt, m'hi apunto ràpid!

Ingredients:

4 galtes de porc desossades
1 ceba gran
2 tomàquets mitjans
4 grans d'all
un raig de conyac
un grapat de fulles fresques d'orenga
sal, pebre i oli

Se salen i empebren les galtes i es posen en una safata de forn amb un bon raig d'oli. S'hi distribueix la ceba tallada grossa, els tomàquets a trossos i els grans d'all pelats. Es cou al forn una horeta aproximadament. A mitja cocció s'hi aboca el conyac i quan falten uns minuts perquè s'acabin de fer, s'hi posen les fulles d'orenga fresca tallades a bocins.

16 comentaris:

  1. no he menjat mai galtes de porc, són d'aquelles coses que no m'entren per els ulls i tampoc per la boca.
    Al meu home segur que si li agradaria

    bon cap de setmana

    ResponElimina
  2. A mi me pasa lo mismo, no soy gran comedora de carne, pero es verdad que lo que esta, bueno, esta bueno, y esto tiene una pinta impresionante.
    Besos!

    ResponElimina
  3. Tú eres un poco sibarita ... con lo bueno que se ir arrancando la carne de unas buenas costillitas, ayyy qué bueno ... Pero con las carrilleras, també me atrevido, están muy buenas y como estas tuyas, con bien de Orégano muy Ricas ...
    Besitos.

    ResponElimina
  4. Estan molt bones, jo també en tinc una recepta al bloc publicada, al forn o rostides sempre queden be.
    Molts petons

    ResponElimina
  5. Les galtes no les he fet mai al forn, sempre a l'olla això si, en pic estàn fetes trec l'os i les porto a la taula , així si se les menjen .

    Petons

    ResponElimina
  6. Estic amb tú...a mi la carn m'agrada però hi ha alguns plats de carn que em "costen" (un entrecot groixut, una espatlla de xai,el gall d'indi...)Sempre però m'han parlat de tant bones com són les galtes, i com jo mai dic que no,em pots convidar quan vulguis a tastar aquestes teves que tenen tan bona pinta!,je,je...a reveure!bon cap de setmana.

    ResponElimina
  7. Lidia: A mi tampoc m'entren pels ulls si són amb os, però així desossades sí que m'agraden...i molt!

    Laura: Esta carne es tan melosa que te acabas tu parte sin darte cuenta!

    Goyi: La carne de las costillitas me encanta pero esto de arrancarla del hueso no está hecho para mí ;)

    Fem un mos: he mirat el teu blog i provaré la teva recepta, guisadetes i amb cervesa han de ser molt bones =)

    Dolors: jo també me les demano sense os!

    Mercè: et convidaria ara mateix a menjar aquestes galtes. T'imagines si només fent un clic poguessin sortir els plats que cuinem per algun foradet de l'ordinador? Viurem per veure-ho?

    Donibaneko: prova-les al forn, a veure si us agradesn ;)

    ResponElimina
  8. Acostumo a cuinar galtes però no m'agrada el sabor de l'orenga.

    ResponElimina
  9. M'estàs descrivint al meu marit, que és d'aquells a qui els encanta la carn i escuren tant els ossos que deixen ben pelats. Jo, en canvi, sóc com tu. Fins i tot podria passar sense menjar carn.
    De galtes n'he fet alguna vegada (perquè m'ha insistint molt el Pere), però a la brasa. Ara m'apunto aquesta recepta per variar una mica i fer-lo feliç. Té tan bona pinta!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. A mi no m'agrada gens escurar, sigui carn o peix o fruita, en canvi el meu marit és dels que no deixa ni l'os. Aquestes galtes segur que me les menjaria, i amb el suquet un bon tall de pa

    ResponElimina
  11. Quan n'hi passis un plat a la Mercè, que sigui generós, així el compartirem!!

    ResponElimina
  12. En mi cas es un plato que les fascina,lo disfrutan tomo nota de esta forma de hacerlas.

    Un saludo

    ResponElimina
  13. Gurmet: en això dels gustos no hi ha res a dir, però aquestes galtes també surten molt bé sense l'orenga.

    Margarida i Cristina: tenim els homes carnívors!

    Glòria: fet! no caldrà que el comparteixis amb la Mercè, un per a tu tota soleta!

    Silvia: espero que t'agradi fet d'aquesta manera!

    ResponElimina
  14. Només la imatge ja és tot un poema ... M'imagino el plat davant de mi i ha de ser tota una orgia d'olors i sabors.

    ResponElimina
  15. A mi me gustan mucho las carrilleras de ternera, de cerdo, de rape .....en fin que me gustan y las suelo hacer mucho, pero nunca al horno, así que ahora que he descubierto tu receta y tu blog, las haré.

    ResponElimina