dimecres, 24 de novembre del 2010

PASTíS DE POMA KERRY



Aquesta recepta de pastís de poma el vaig veure en el llibre irlandès de B.W. Lennon, Home baking. Em va encuriosir l'explicació introductòria en què es feia esment que els habitants del comtat irlandès de Kerry són coneguts per riure's d'ells mateixos. I per això és típic de Kerry aquest pastís de poma: la gràcia està en què la poma és invisible. Només es descobreix la seva presència quan el tastes...




Ingredients:

225 g de farina
90 g de mantega
90 g de sucre
3 pomes
1 ou
1 cullerada de Royal
un pols de canyella
un pols de nou moscada
un pols de sal
sucre fi

Amb les mans es barreja la farina amb la mantega tallada a dauets i a temperatura ambient. Ha de quedar com una sorra fina. Tot seguit, s'hi afegeix el sucre, la sal, l'ou, les pomes ratllades o passades per la picadora i el Royal. Finalment, s'hi incorpora la canyella i la nou moscada.
Es posa la massa en un motllo rodó folrat amb paper de forn i es cou a 180º durant 45 minuts aproximadament. Un cop s'ha refredat el pastís, s'empolsa amb sucre fi.

25 comentaris:

  1. Re ha quedado muy rica, me copio la receta.

    Besos

    ResponElimina
  2. L'he de probar, no me la puc perdre. M'encanten les pomes de la manera que siga, i si és en pastís encara més. Mmmmm, me la menjava sencera ara mateix!

    ResponElimina
  3. Que rico!!....tengo todo asi que lo hare magnana....me ha encantado!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  4. Nos gustan mucho los pasteles con frutas, de manzana en especial tiene que estar muy jugoso. Bss.

    Vaya recolecta de setas!! dicen es un buen año, nosotros no hemos podido ir todavía.

    ResponElimina
  5. És curios aquest pastís, personalment m'agrada trobar no només el sabor de la poma sino també la textura. Ara que segur que és molt bó, es clar :)

    ResponElimina
  6. Sóc una fan incondicional dels pastissos de poma: l'hauré de tastar!

    ResponElimina
  7. M'encanten els pastissos de poma... i si a sobre són amb sorpresa, encara millor!
    Un estiu vaig estar fent turisme per Kerry, em va agradar molt ;)

    ResponElimina
  8. Sóc una boja dels pastissos de poma i les provo totes. Aquesta té una pinta fantàstica, me la guardo. Gràcies.
    Petonets

    ResponElimina
  9. Bon dia Maria Angels,
    Els pastissos de poma són la meva debilitat, m'agraden de tots els tipus i aquesta recepta me la guardo segur, perquè qualsevol dia d'aquest caurà. Ara estic intentant organitzar-me la carpeta a l'ordinador de les receptes, perquè tinc un batibull que ja no ser ni de qui són els receptes, i quan les vaig a fer llavors em fa una ràbia no saber d'on la he treta?
    Una forta abraçada i ens veiem dissabte.

    ResponElimina
  10. Quina gràcia al llegir el tìtol penso, pomes Kerry?? no les coneixo.

    Muas!

    ResponElimina
  11. Jo també en faig un amb l apoma ratllada i tens raó, no es nota que es de poma fins que li claves queixalada!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  12. Encara que la poma sigui invisible es veu molt bo i el sabor el té.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Que n'és de bona la poma!!! aquest pastís ha d'estar super bo!

    ResponElimina
  14. Els pastissos de poma sempre són una meravella, però aquest a més té la sorpresa de no saber-ho fins que ho tastes. Quina gràcia! Se m’acumulen les receptes, però aquesta la passa en primer lloc. Gràcies,

    ResponElimina
  15. Els pastissos de poma m'encanten, son lleugers i deliciosos. Aquest a més porta ADN irlandès i això es una bona carta de presentació.
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. ui, que bo això dels de Kerry! i aquest pastís té molt bona pinta!!

    ResponElimina
  17. m'apunto al club dels fans dels "pastissos de poma invisibles".... a l'altura del mateix Sherlock Holmes !!
    Una abraçada

    ResponElimina
  18. Requetebueno,me gusta seguro....tambien hago una coca con manzana rallada (la puse en la ultima entrada)y la textura es deliciosa.
    Besets.

    ResponElimina
  19. A part d'haver de ser boníssim...què bona la història dels irlandesos! jejeje
    Petonets!

    ResponElimina
  20. Me anoto la receta debe estar muy rica besitos.....

    ResponElimina
  21. Jo també el poso a la llista d'espera, té molt bona pinta!!

    ResponElimina
  22. Jo no sóc molt fan de la poma, la trobo massa dolça, però això de "intuir-la" m'agrada força, és original, i la fotografía fa entreveure un pastís de poma que SÍ provaria gustosa!Un petó Angels!

    ResponElimina
  23. doncs jo posaria la poma a tot arreu, perquè és tan bona! I així, ben amagadeta,tens la sorpresa quan te la menges. Una delícia!

    ResponElimina
  24. menuda tartita mas ricaaaaaaaaaaaa besitossss

    ResponElimina