dissabte, 1 de maig del 2010

GALETES DE XOCOLATA



Se m'ha girat feina, més encara... A casa m'han dit que no pensen menjar més galetes comprades, que cada dia, tan bon punt posi els peus a la cuina, comenci a preparar una safata ben plena d'aquestes galetes de xocolata, que no n'han menjat mai com aquestes, que són insuperables, que, que, que... Com diria aquell jugador de futbol: "no hase falta desir nada más"!
Tots aquests elogis els dec a la recepta del blog Al calor de un bizcocho, que és on hi vaig descobrir la recepta que tanta felicitat ha provocat a casa meva.

Ingredients:

170 g de xocolata de cobertura
2 clares d'ou
50 g de sucre
mitja culleradeta de vainilla en pols
1 cullerada de farina d'ametlla

Es desfà la xocolata al microones o al bany maria. Mentre, es munten les clares a punt de neu i, quan estan mig muntades, s'hi posa el sucre i la vainilla i s'acaben de pujar. Amb molt de compte, s'hi incorpora la xocolata ja desfeta i la farina d'ametlla. Es folra una plata de forn amb paper sulfuritzat i es formen boletes de pasta amb l'ajuda d'una cullera. Cal col·locar-les una mica separades perquè en coure's, no s'enganxin les unes amb les altres. Finalment, es couen al forn durant 10 minuts a 190º. Les treurem tan bon punt la base estigui una mica cuita; si no, es podrien cremar fàcilment.

15 comentaris:

  1. Mare de Déu Senyor quines galetes més boneeees!
    Quina mengera que fan...

    Si és que ja són lluentetes de xocolata i fan una pinta!

    Ja m'hi he apuntat la recepta! ;)

    ResponElimina
  2. HOla! vengo de visita y que vosas más ricas encuentro. Éstas galletas de ven imperdibles..
    un abrazo
    Gaby

    ResponElimina
  3. I així, sense farina, xocolata al 100%, eh?. Me les apunto!

    ResponElimina
  4. Muy ricas estas galletitas, a mi me gustan mucho las galletas de chocolate. Copio tu receta con tu permiso,
    saludos,

    ResponElimina
  5. Boníssimes! No m' estranya que no en vulguin de caps més!

    ResponElimina
  6. Les galetes casolanes sempre seran millors que les comprades! Ara tindràs moooooltafeina, je je je...

    ResponElimina
  7. HOLA, QUE TAL

    QUINA PINTA TENEN LES GALETES...UN 10

    PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  8. Tinc un desig, i és menjar ara mateix aquestes delicioses galetes de xocolata!! Un plaer que hagis compartit la recepta. Molts petons.

    ResponElimina
  9. Tenen molt bona cara!!! segur que a casa meva també els i agradarien, t'han quedat estupendes i pel que veig molt fàcils de fer, que més se li pot demanar a una recepta.
    M'agafo la recepta.

    Judith

    ResponElimina
  10. Quina delícia de galetes has portat, em guardo la recepta per provar, amb el xocolaters que som a casa, aquestes volaran.
    He vingut per casualitat i m'ha agradat molt el que fas, així que et seguiré a veure que més ens portes. Petonets

    ResponElimina
  11. Ayy con lo que me gusta el chocolate. menuda perdición!!
    Tienen que estar fantásticas.
    Bss

    ResponElimina
  12. Em veig obligadíssima a comentar. La galeta de l'altre dia estava taaaan bona.. i sucada amb llet.. uf! A veure si m'engresco a intentar-les fer!

    ResponElimina
  13. Mmmm! Sóc la MEg de veritat, no ma mare! I t'he de dir que jo, un fracàs culinari total, he fet les galetes i m'han sortit boníssimes!!! que fàcils i que bones! gràcies mil!

    MEg

    ResponElimina
  14. Mmm, he fet les galetes i tota semblança amb les de la foto és pura coincidencia :S avui no tinc el dia: s'ha cremat la xocolata al microones i no tinc gaire clar que hagi fet bé el pas d'afegir la xocolata a les clares a punt de neu...dolentes no estan, però són poroses, com una mousse i força primes...haurem de fer un segon intent!

    ResponElimina
  15. Torno a provar, Anna! Quan posis la xocolata a desfer al microones, fes-ho a poca potència i així pots anar controlant que no es cremi. Si vols, també la pots desfer al bany maria. Quan incorporis la xocolata a les clares, fes-ho lentament, amb una cullera de fusta, com si l'emboliquessis. A veure si hi ha sort!

    ResponElimina