dimarts, 22 de novembre del 2011

GALETES DE TARONJA I XOCOLATA


A mi la pluja em fa venir gana... de galetes, què vols fer-hi! 
I tot sentint l'aigua com baixa (i la que baixarà!), he pensat que estaria bé endolcir una mica aquests dies tan aigualits!

Ingredients:

120 g de mantega
100 g de gotes de xocolata negra
80 g de pela de taronja confitada
250 g de farina
1 sobre de llevat en pols tipus Royal
80 g de sucre
1 ou
un pols de sucre de vainilla
un pols de sal
unes quantes gotes d'aigua de tarongina

Es posa la farina, el Royal, els dos tipus de sucre i la sal en un bol. S'hi afegeix l'ou i es barreja tot amb els dits. A continuació s'hi posa la mantega tallada a trossets i l'aigua de tarongina. Es fa una massa i, finalment, s'hi disposen les gotes de xocolata i la taronja confitada tallada petita. 
Es forma una bola, es tapa el bol i es deixa reposar una horeta a la nevera.
Un cop passat aquest temps, es van fent boletes amb la massa, s'aixafen una mica i es van col·locant sobre una plata de forn folrada amb paper sulfuritzat.
Es couen al forn a 200º entre 10 i 15 minuts, tot vigilant que no es cremin, més aviat han de quedar tovetes perquè ja s'acabaran de coure fora del forn.


Aprofito aquesta entrada per dir que la Roser, del bloc Trifàsic de Baileys sorteja una panera de Nadal per als qui aquest any ni tan sols l'ensumarem, apunteu-vos!

27 comentaris:

  1. La taronja i la xocolata és una combinació sensacional, m'encanta! I aquests dies de pluja unes galetes amb una llet calenta es posen divinament ;)

    ResponElimina
  2. Sin duda una de las mejores formas de enfrentarse a una tarde de lluvia.

    Me han encantado.

    Besos.

    ResponElimina
  3. Ja has fet be d´endolcir la tarda!!! tela amb la pluja!!! aquestes galetes treuen tots els mals humors!!! m´en porto dues..una em sap a poc:)) petons

    ResponElimina
  4. A mi me pasa igual, las tardes de lluvia he de hacer dulces. Esas galletas de chocolate y naranja son las preferidas de mi marido y a mi, mmm...
    Voy a ver el concurso de "la panera". Un beso

    ResponElimina
  5. El meu darrer pastís va ser de taronja i xocolata, així que com la Gemma també penso que és una combinació sensacional.

    En el meu cas les galetes no son precisament el meu dolç preferit, però vaja, les teves són estupendes i alguna amb la llet amb colacao sí que em demanaria :)

    ResponElimina
  6. Ja en som dues, jejeje a mi em venen ganes d'encendre el forn. M'encanta la taronja confitada, i amb xocolata... mmmmm... crec que sobren les paraules.

    ResponElimina
  7. Sembla que aquests dies a tothom li ha vingut ganes de fer galetes... i unes receptes boníssimes totes! a veure si m'apunto jo!

    ResponElimina
  8. Jo ahir vaig estar tot el dia menjant....pot ser la pluja??!! no ho sé , però avui em sento malament jajaj! aquestes galetes sort que no hi eren ahir..que també s'haguessin acabat!! merci per participar!! petons

    ResponElimina
  9. Que bones! Una combinació perfecte! Aquests dies de pluja els forns no paren, jeje!
    Una abraçada!
    pd. jo fa anys que no l'ensumo el lot de nadal!

    ResponElimina
  10. Gran combinació, la taronja i la xocolata! Fan molt bona cara, la veritat. Les haurem de fer i portar a la feina, que això sempre dóna punts!

    ResponElimina
  11. No se si em fa venir gana la pluja, però aquestes galetes sí!!! ;P petonets

    ResponElimina
  12. Me chifla la mezcla de naranja y chocolate :) Tienen que estar buenísimas... Me llevo unas cuantas para la merienda.

    ResponElimina
  13. Es per aixo que em vaig passar mi setmana de vacances fen galetes i caçant bolets, aquestes me las quedo, em sembla un bon regal de nadal. Petons.

    ResponElimina
  14. Con lluvia,o sin lluvia,estan riquisimas!Tienen un colorcito divino.
    Besets.

    ResponElimina
  15. Hola,
    Aquestes galetones amb aquesta combinació tan bona deuen ser boníssimes.Amb pluja o sense crec que no podria parar de menjar-ne... Petons

    ResponElimina
  16. Hola guapa tu

    queden molt bones, jo en faig unes de semblàn i a csa agraden molt

    mil petonets maca, Susanna

    ResponElimina
  17. Sembla que mirar com plou fa venir gana, però de dolç com aquestes galetes que son una combinació molt bona, la taronja amb la xocolata.
    Petons.

    ResponElimina
  18. ¡Qué buenas, tienen una pinta espectacular! Besos y feliz día.

    ResponElimina
  19. Que bones amb taronja i xocolata un bici total!!!

    ResponElimina
  20. Que boniques t´han quedat, i em dona la sensaciò de que están tendretes i esponjoses...
    Bonísssimessss!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  21. deliciosas galletas, todo lo que lleve choco en mi casa, vuela,jajaj besines y feliz finde!!!

    ResponElimina
  22. Aiiii quines ganes de galetes (de fer-les i sobretot de menjar-les)!!! Em sembla que el dia que trobem taronja confitada ens hi llençarem de cap!!

    Moltes gracias i Petonets!!

    ResponElimina
  23. Buena combinación de sabores, en plan chocorange...

    Una pregunta que siempre me hago: el nombre de tu blog tiene que ver con el programa Polònia y las coñas que hacían con el catalàn de Montilla? Me gusta cómo queda el juego de palabras en tu blog.

    Un besote.

    ResponElimina
  24. taronja i xocolata, quina combinació més bona. A mi m'agrada molt i aquestes galetes tenen una pinta!!

    Molts petonets i bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  25. Mooooooolt bones aquestes galetes!!!!! una combinació perfecta. Tinc pendent de comprar taronja confitada... les he de fer... Petons,

    ResponElimina
  26. Quines galetes tan bones. Havia pensat fer galetes un dia d'aquests i aquestes em semblen delicioses.
    Petons

    ResponElimina
  27. Boníssimes! A mi quan fa mal temps també m' agrada tancar-me a la cuina a fer algun dolç

    ResponElimina