dissabte, 31 de desembre del 2011

PANETTONE DE XOCOLATA




Que aquesta dolcesa que vaig veure al bloc de l'Eva, Ma petite boulangerie, ens ajudi a començar l'any que ja va traient el caparró, si més no, que ens faci més lleuger tot el que va venint!


Ingredients:

Preferment:

125 g de farina
100 ml d'aigua
12g de llevat fresc tipus Levital

Massa:

Tot el preferment
100 g de sucre
100 g de mantega
1 ou i 1 rovell
50 ml de llet
un pols de sal
250 g de farina
12 g de llevat fresc tipus Levital
100 g de perles de xocolata de cobertura
sucre fi per decorar

Es prepara el preferment posant els tres ingredients a la cubeta de la panificadora. S'engega el programa d'amassar i es para després de 15 minuts, quan hagi quedat tot ben lligat. 
Es posa aquesta massa en un atuell i es deixa a la nevera durant tota la nit.
L'endemà, es van col·locant a la cubeta de la panificadora tots els ingredients per ordre començant pel preferment, excepte la xocolata i el sucre fi, tenint en compte que la mantega ha d'estar a temperatura ambient i que la llet és millor que sigui tèbia.
Es connecta el programa d'amassar i es deixa que acabi, una hora i mitja en total. A continuació es treu la massa de la panificadora i es disposa sobre el marbre enfarinat. Es treballa una mica, es forma un rectangle i s'hi posen els trossets de xocolata. S'enrotlla el rectangle, es forma una bola i es col·loca en un motllo rodó alt i folrat amb paper de forn.
Es deixi que tripliqui el seu volum (entre 1,30 h i 2 hores) i es cou al forn a 190º durant 45 minuts aproximadament, tot vigilant que quedi cuit de dins.
Quan s'ha refredat, s'empolsa amb sucre fi.
Si es desitja, es poden fer individuals.





24 comentaris:

  1. Quin panettone, té una pinta boníssima!
    Espero que l'entrada al 2012 hagi estat fantàstica, bon any!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Feliç 2012, M.Àngels!!!
    El meu caparró treuria per la pantalla tant sols per provar aquests panettones. Tenen una pinta genial! Quins motlles fas servir per fer-los? De paper? O ho poses dins uns altres motlles?
    Una forta abraçada i ànims per aquest noy any!!!

    ResponElimina
  3. Aquests panettone de xocolata tenen molt bona pinta, t'han quedat molt esponjosos! Bon any!

    ResponElimina
  4. Qué deliciosa receta y qué difícil siempre me parece hacer el panetone. A ver si me animo con tus explicaciones, tiene una pinta excelente.
    Feliz año nuevo, principalmente me quería pasar para deseártelo.
    Un beso grande.

    ResponElimina
  5. QUIN PANETTONE MÉS CUCO!, ha quedat preciós i temptador de probar amb un cafè amb llet al costat...una delícia!

    ResponElimina
  6. M'apunto la recepta per fer-la. Les de panettone són sempre tan difícils i llargues, i en canvi aquesta sembla senzilla i bona!
    Bon Any!
    Marta

    ResponElimina
  7. Que rico con las pepitas.el corte te quedó bárbaro,me gusta esa miga.

    Feliz año nuevo!!

    ResponElimina
  8. Gemma: els motllos són de paper gruixut, com els típics de panettone, però petitons. Els poso directament al forn i s'aguanten perfectament!

    ResponElimina
  9. Que ricos¡¡ solo hay que ver la "miga" y el corte. Me encantan los panettones ;-). Un fuerte abrazo + Feliz Año, Teresa

    ResponElimina
  10. M'agrada molt com ho expliques, en versió panificadora no m'hi puc pas resistir! Per reis donaré una grata sorpresa a ma mare ;)
    Petons!!

    ResponElimina
  11. Hola! Tienes algún email de contacto? ;) Un saludo,

    Rosa.

    ResponElimina
  12. oh! que esponjós! i que bo que ha de ser (o era...)
    Jo encara no m'he atrevit a fer-lo, em fa com mandra...va, un desig pel 2012 és fer el panettone d'una vegada per totes!

    BON ANY!

    ResponElimina
  13. Boníssims jo també la vaig fer aquesta recepta i em va quedar molt bé!!
    Bon any!

    ResponElimina
  14. Es veu super esponkós!!! no n'he fet mai, potser m'animo! bon any i bons Reis!!

    ResponElimina
  15. Que rico se ve.Te ha quedado muy esponjoso .
    bon any!
    Petons.

    ResponElimina
  16. Quin goig que fan aquests panettones!! jo en vaig fer un i no em va agradar la textura ..aquests els veig molt esponjosos... Bon dia de Reis.. Petons,

    ResponElimina
  17. Que bueno!Te ha quedado super esponjoso.
    Besets y Feliz 2012!!!

    ResponElimina
  18. Que bo que és el panettone, a casa el que triomfa és el de xocolata. I t' ha quedat tan esponjós..

    ResponElimina
  19. El panettone de xocolata esta bonísim!! Molt millor que el tradicional, jo aquest nadal també l'he fet de xocolata y nous. El teu té molt bona pinta, per cert m'ha agradat molt el teu bloc, em quedo per aquí y et segueixo desde ja :)

    ResponElimina
  20. El panettone de chocolate es mi preferido!
    El tuyo se ve genial...
    Besos y felicísimo 2012!

    ResponElimina
  21. Este panettone ..si me gusta ..pues con las frutas se me hace un poco pesado ..este año no lo hice, cambié totalmente todas las reglas ..jaja .pero el tuyo se ve GENIAL Y ESTUPENDO ..Te deso aunque ya pasadas ..un año 2012 lleno de deseos cumplidos ..besosMARIMI

    ResponElimina