divendres, 29 de juliol del 2011

CUIXES DE POLLASTRE FARCIDES AMB GAMBES


Per passar les vacances, mar o muntanya? Carn o peix? Uns dies de cada, una mica de cada és la millor opció. 
Aquest pollastre satisfà a tothom: pollastre i botifarra per als carnívors o bé gambes per als de la colla del peix!










Ingredients:

4 cuixes de pollastre desossades
2 botifarres crues
250 g de gambetes pelades
1 pastanaga
1 ceba grossa
2 tomàquets
1 cabeça d'alls
1 fulla de llor
un grapat d'ametlles i d'avellanes
un raig de vi blanc
aigua o brou de peix
sal, oli i pebre

Es farceixen les cuixes de pollastre, salades i empebrades, amb la carn desfeta de la botifarra i les cues de les gambetes pelades. Es lliguen bé i es rossegen en una cassola amb oli. Es treuen i es reserven. 
A la mateixa cassola s'hi sofregeix la pastanaga, la ceba i els tomàquets tallats a daus. També s'hi posa la cabeça d'alls sencera sense pelar i la fulla de llor. Es cou tot plegat a foc baix uns minuts.
Tot seguit s'hi posa el vi blanc i s'hi incorporen les cuixes de pollastre que havíem reservat. Es cobreix amb un parell de dits d'aigua o brou de peix i es deixa al foc entre 30 i 40 minuts, fins que el pollastre sigui cuit. A continuació, es passen les verdures pel colador xinès, es tornen a posar a la cassola i s'hi afegeix una picada feta amb els fruits secs i desfeta amb una mica d'aigua. Es deixa tot junt uns minuts més.

20 comentaris:

  1. A mi em fas feliç amb pollastre i gambes per separat o sigui que tot junt és menjar de diumenge! Quina pinta!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Deliciosa propuesta que nos traer hoy.

    Que tengas buen finde.

    Besos.

    ResponElimina
  3. Hola,
    jo com no se escollir entre mar o muntanya... em va perfecte!
    Aquestes cuixetes deuen ser esplèndies amb aquest ingredients tan bons.
    Petons

    ResponElimina
  4. un plat mar i muntanya imponent!!!boníssim

    ResponElimina
  5. Quina pinta tenen aquestes cuxes.
    El pollastres m'agrada i les gambes mol.
    Una bona parella d'ingredients.
    Un plat de festa.
    Petonets

    ResponElimina
  6. El pollastre es una de les meves carns predilectes. M'agrada amb qualsevol combinació i aquesta que ens presentes amb el farciment de gambes em sembla magnífica. Serà qüestió de fer-ho!
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Aquest és un senyor plat, gairebé de Festa Major.
    Em sembla que agafo una barra de pa i com aquell qui no vol la cosa us passo a saludar.

    ResponElimina
  8. mai he combinat pollastre amb gambes, però estic segura que lliguen a la perfecció!!! molts petonets

    ResponElimina
  9. Em sembla un plat d'allò més bo i sucós. Mai he vist unes cuixes farcides, però amb aquest farciment no puc evitar negar-m'hi! Això ha d'estar per sucar-hi pa!
    Petonsss

    ResponElimina
  10. Que buena combinación de "mar y montaña"!! Qué buena idea mezclar pollo, gambas y butifarra, y con esa salsita...mmmmm, de muete!!!

    ResponElimina
  11. Este pollo es de lujo, que receta más rica, me gustan mucho las mezcla mar y montaña.

    Feliz verano.

    ResponElimina
  12. Yo me llevo todoooooooo!!!!, mar, montaña, pollo, butifarra, gambaaaaas!!!!..todo!!!!...si tiene esa pinta me lo llevo todoooo!!!!
    Feliz fin de semana y besitos con todo!

    ResponElimina
  13. això és un plat per la diada gran de la festa Major... sublim!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. M'agraden aquestes cuixetes de pollastre amb aquest farcit, però si les tallo jo segur que faig una carnisseria.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Dons es molt bon plat,molt original i propi de
    l´estiu
    Petonets!

    ResponElimina
  16. Madre mia que buen aspecto tienen esos muslos! Una salsa deliciosa para mojar mucho pan. Me guardo la receta para la vuelta de vacaciones.


    Aprovecho para invitarte al concurso que he organizado: 1er Concurso de recetas El pucherete de Mari: Un Recuerdo, una Receta
    Espero que te animes a participar, tienes hasta el 30 de septiembre.
    Un beso y feliz verano

    ResponElimina
  17. andaa, pollo , gambas y butifarra, qué original combinación, tiene que estar súper sabroso, un besito

    ResponElimina
  18. hoy estoy viendo unos guisos con unas salsas...mmmm

    ResponElimina