dimarts, 24 de maig del 2011

PATATES AMB SALSA PICANT


Aquestes són les patates que més ens agraden per fer un bon sopar. En Dani és l'expert en cuinar-les i la resta de la família ens hem doctorat cum laude en l'especialitat de devorar-les!

Ingredients:

patates
oli
sal i pebre
1 bitxo

Per a la salsa picant:

200 ml d'oli d'oliva
1 ou sencer
un raig de vinagre
un gra d'all
un pols de sal
salsa de tomàquet
2 o 3 gotes de tabasc (al gust de cadascú)

Es prepara una maionesa d'all posant l'oli, l'ou sencer, el vinagre, l'all i el pols de sal en el vas de la batedora. Es bat a la màxima velocitat sense treure el braç fins que estigui tot ben lligat. Aquesta salsa es barreja a parts iguals amb la salsa de tomàquet i les gotes de tabasc. 
A part, es pelen les patates i es tallen a trossos regulars. Es posen en una olla amb aigua bullint i quan l'aigua torna a arrencar el bull, es treuen i s'escorren bé. Es col·loquen en una safata de forn untada amb oli, se salen, s'empebren i s'hi posa el bitxo. Es tornen a oliar i es couen a 220º entre 20 i 30 minuts aproximadament. Tot seguit, s'hi barreja la salsa picant i ja estan a punt.


20 comentaris:

  1. vaya cazuelita rica..una racion par ami!

    ResponElimina
  2. Deuen ser unes braves, oi? Quina sort tenir un expert com en Dani, aquests sopars familiars deuen ser fantàstics!

    ResponElimina
  3. ¡ Molt bones !
    Per sopar o per dinar !!
    Un petó
    Sara

    ResponElimina
  4. Uauuuuuuu! Nosaltres també en preparem unes de semblants i ens agraden molt.
    Petonets.

    ResponElimina
  5. Ei, dissabte tinc els amics a casa a sopar per veure la Champions i em sembla que te les copiaré per passar una mica la gana i els nervis de la primera part!
    Petons

    ResponElimina
  6. ostres, les provaré així, alguna vegada ho he intentat i no hi ha manera que quedin potables... Tenen molt bona pinta!

    ResponElimina
  7. Aquest plat em sembla el preludi de els futures nits d'estiu que se'ns presenten en endavant.
    És curiós però em penso que les braves me les menjaria estiu, primavera, tardor, hivern.... que bones... i amb la salsa ben picanteta siusplau.
    Petons! ;)

    ResponElimina
  8. uhmmmm me han dado ganas de comérmelas!! deliciosa salsita, me la anoto!

    ResponElimina
  9. Mira que fa temps que vull fer braves a casa i entre pitos i flautes mai ho faig! Hi he de posar remei! Quina pinta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  10. Aquestes son les que agraden a casa...

    ResponElimina
  11. Jo en faig unes de semblants, de patates que les aniomenem pseudo-patates fregides, i em sembla que enriquides amb aquesta salseta són gairebé unes autèntiques braves.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  12. La tapa per excelència a la terrasseta juntament amb els xipirons!! m'encanta aquesta cassoleta!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  13. Jo també tinc un doctorat cum laude en devorarlas, es que tenen una pinta.... Felicitats al Dani.
    Petons.

    ResponElimina
  14. que ricassssssssss!!! y yo a dieta y sin poderlas comer..... ainsss!!
    Un besazo

    ResponElimina
  15. On hi hagi un bon cuiner, sempre hi haurà doctorats devoradors "cum laude" disposats a exercir el seu títol, oi?

    ResponElimina
  16. Que bones, guardaré la recepta pel picoteix del dissabte a la tarda amb els amics, M´agrada!!! Petons,

    ResponElimina
  17. on es fan les inscripcions per aquest doctorat .. crec que jo també estic preparat per al cum laude ..
    Un a abraçada

    ResponElimina
  18. Yo hago unas parecidas, me apunto tu salsa
    Besos

    ResponElimina
  19. Unes patates que segur que encantaran a la meva filla. Queda ben apuntada la recepta.
    Una abraçada.

    ResponElimina