dimecres, 26 de gener del 2011

COR DE FORMATGE AMB LLIMONA



Un postre de cullera suau, blanc com el gebre d'aquestes darreres matinades i amb el punt d'acidesa de la melmelada de taronja, del color del sol minso que ens acompanya durant les hores diürnes d'aquests dies tan freds...
La Neus i la Carme de Tast de cuina, han demanat a uns quants blogs que expliquem deu coses sobre nosaltres per tal de conèixer millor qui s'amaga darrere les cassoles de cada cuina. Gràcies per pensar en mi, aquest cor és per a vosaltres.


Som-hi!

Em quedo embadalida amb el reflex de la lluna plena sobre el mar als mesos d'estiu, no m'agraden els horaris ni els rellotges, em sento feliç amb uns llençols nets, m'encanta recollir espígol i fer rams de romaní, m'anima especialment la música de les Big Bands. Si miro una pel·lícula, si us plau, que tingui un final feliç, sóc reservada amb la gent que encara no conec però xerro pels descosits amb la que m'hi sento bé, no puc mirar els partits del Barça fins que no guanyen com a mínim per tres gols, o sigui que ara  hauria d'estar davant la televisió. Tan sols bec aigua i una mica de vi dolç, per sopar menjaria cada dia un bon pa amb tomàquet amb unes gambes ben vermelles... de Blanes, és clar!

Ingredients:

300 g de formatge per untar
50 g de sucre
300 ml de llet
5 fulls de gelatina
suc de mitja llimona
pela de llimona
melmelada de taronja

Es posen els fulls de gelatina en remull en aigua freda. En un cassó a foc lent s'hi escalfa el suc de llimona. Quan arrenca el bull, es retira del foc i s'hi van fonent d'un en un els fulls de gelatina escorreguts. Es barreja bé tot plegat i s'hi incorpora el formatge, el sucre, la llet i la pell de llimona ratllada. Es posa la pasta en motlles en forma de cor en el meu cas, o en un altre tipus de motllo que ens agradi i es deixa a la nevera unes quatre o cinc hores. Se serveix amb una cullerada de melmelada de taronja.

26 comentaris:

  1. ¡Qué bueno y qué bonita presentación!
    besos

    ResponElimina
  2. Se ve tan rico y cremoso. Penita que lleve queso... ahora, a ese pan tumaca con gambas para comer diariamente me apunto sin pensar.
    Besitos.
    ;-D

    ResponElimina
  3. Un postre lleuger i suau, molt encertat.

    Muas!

    ResponElimina
  4. Maria Àngels, jo també tinc una meva s'obsessió amb els llenços nets, m'encanta el tacte que tenen el primer dia, acabats de posar. Quina vegenada, no? perquè m'agrada, sobretot a l'estiu. Ui, això del Barça amb passa amb el Barça-Madrid i amb les finals, no puc, prefereixo estar fent alguna altra cosa i que els meus fills em cantin els gols. Ui, i també xerro pels descossits, és que m'agrada molt ;-)
    El cor deu ser fred per fora però per dins no! perquè escalfa el cor més glaçat d'aquells que s'ho mengen.
    Una forta abraçada guapetona!

    ResponElimina
  5. Tot un poema la introducció!
    Unes postres molt bones i digestives.

    ResponElimina
  6. SE ve riquísimo este corazón, qué suave debe estar de sabor y de textura. besitos...

    ResponElimina
  7. El toc de la melmelada de taronja ha de quedar sensacinal. Refrescant i lleuger, són les postres que m'agraden més.

    ResponElimina
  8. Me gusta especialmente tu propuesta blanca, fresca y suave de hoy. Me la apunto!
    Y me ha gustado conocerte un poco más!
    Besazos

    ResponElimina
  9. la teva recepta d'avui.....amb reflexos estiuencs de lluna, el cofort d'uns llençols nets, d'olor d'Espígol, d'emoció d'un bon clàssic.... no podia escollir un motlle amb una millor forma ... perquè així és com et veiem ...
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Quin començament de post més poètic!!!!

    A mi també m'agrada molt la sensació que donen els llençols nets. Sempre dic que si fos rica cada dia em posaria els llençols nets. I les meves filles, quan em senten, es pensen que estic carregada de manies!!!!

    Uns postres lleugers i ben bons, aquests cors!

    ResponElimina
  11. Hola M.Àngels,
    Quin post més maco que has fet avui.La recepta també, es clar, però la introducció... m'ha encantat. També sabem més cosetes de tu. Saps? Sempre dic que si algun dia tingués molts diners, la primera cosa que faria seria tenir molts llençols per canviar-los cada dia. M'ha fet molta gràcia llegir això. Petonets!

    ResponElimina
  12. Mariàngels,
    Gràcies per aquest magnífic cor de formatge i per explicar-nos com ets, ja et coneixem una mica millor.
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. Molt bonic que has compartit amb nosaltres coses sobre tu,aixi podem coneixer-nos una mica mes.
    El cor de formatge segú que es riquissim!PETONS!

    ResponElimina
  14. Estos postres me encantan,son ligeros referscantes y buenisimos....veo que coincidimos muchas con lo de las sabanas.
    Besets.

    ResponElimina
  15. M'agrada la sensació de ficar-me en un llit amb llencols nets ...
    M'agradat poder coneixet una mica més.Us esteu acostuman moolt malament amb el Barça, el meu marit ara cada partit diu... aixó sera una ma sencera ja veurés.... jajaja.
    Jo també vull gambes de Blanes!!! jo voldria viure a Blanes!!!

    Un pastis bonissim i refrescant

    un petonet maca

    ResponElimina
  16. Qué bo! Amb aquestes quantitats es pot fer un de gran o s'ha de augmentar la gelatina?
    Petons.

    ResponElimina
  17. Amb la melmelada de taronja, aquest cor ha d'estar irresistible!! Veig que ja has fet els deures de la nominació... ho tinc pendent... està bé, així ens coneixem una mica més... saps que també m'agrada, sempre ho faig quan vaig a caminar per la muntanya, fer rams d'espigol i collir romani, farigola...

    ResponElimina
  18. M'encanta aquest cor me'n emporto un trosset i jo si que puc dir una cosa de tú, ets una gran poeta m'agraden molt els teus escrits tenen tanta rima i almenys a mi m'arriben al cor.

    Judith

    ResponElimina
  19. ens apuntem als sopars de pa amb tomaquet.... felicitats per la foto, el pastís sembla superrefrescant.... una abraçada

    ResponElimina
  20. Esto tiene que estar delicioso y la presentación...me encanta! un besote y buen finde.

    ResponElimina
  21. M'encanta la presentació i aquest punt de la melmelada de taronja. Vaig a tafanejar una mic més pel blog, que feia dies que no et visitava...

    Petons!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  22. Me parece muy interesante este postre. Me lo apunto para intentarlo, tiene que ser razonablemente ligero, y seguro que está muy bueno. Un petonàs.

    ResponElimina
  23. ¡Vaya veo que somos muchos a los que nos encanta la sensación de meternos en la cama con las sábanas limpias, para mi si son de algodón y blancas todavía mejor.
    Me ha gustado mucho es te postre que has preparado, rico y original.

    ResponElimina
  24. Que maco, i que bó.
    Te quedat una presentació fantástica.
    Petons.

    ResponElimina