dimecres, 15 de juny del 2011

AMANIDA DE LES FADES


Quan anem pel bosc a la primavera aprofitem la caminadeta per collir herbes i flors de tota mena: ara bé, cal anar molt amb compte perquè, a vegades, podria ser que alguna caputxina o alguna malva fos l'habitacle d'una fada boscana. Nosaltres agafem les flors amb l'esperança de poder ser del grup dels mortals privilegiats que les han vistes, però fins ara no hem tingut sort. De tota manera, sempre podem demanar a la Blanca que es disfressi de fada i així, quan seiem a taula, ens imaginem que ja n'hem trobada una amb qui degustar aquesta amanida...

El primer pas per fer aquesta amanida és recollir en una bosseta o en un pot tota classe de flors boscanes o de jardí. Si ho fem un dia de bon matí després d'haver plogut ens assegurarem unes flors ben netes i fresques.
Així doncs, omplirem el nostre recipient amb calèndules, roselles, roses, borraines, malves i caputxines.
Només faltarà una mica de verd, ceba tendra i unes quantes cireres i segur que, amb una mica d'imaginació, notarem el batec d'unes ales diminutes al voltant de la nostra taula. Són les fades que vénen a compartir el nostre plat.


Ingredients:

enciam meravella
enciam fulla de roure
ceba tendra
cireres
fulles tendres de caputxina
flors de caputxina
flors de calèndula
flors de borraina
flors de malva
roses
roselles
oli i sal

En un plat es prepara un llit amb els enciams i les fulles de caputxina. Al damunt s'hi van col·locant les cireres sense pinyol i la ceba tendra tallada a làmines ben fines. Finalment, s'hi distribueixen les flors de caputxina, les de borraina, les de malva, uns quants pètals de calèndula, de rosa i de rosella.
S'amaneix amb una mica de sal i oli suau.


Aquesta és la meva aportació a la recepta del 15 que organitzen Els fogons de la bordeta i Xocolata desfeta i que aquest mes va d'amanides.

26 comentaris:

  1. Jo em sembla que hi veig una petita fada entre tantes flors... és tan bonica aquesta amanida! A part de que ha de ser boníssima!!
    Moltes gràcies per participar maca!!
    PEtonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. bon dia! quina entrada més maca, si mai veieu una fada, a part de la Blanca, m'aviseu!!!! petonets

    ResponElimina
  3. Quina amanida més bona. Una introducció molt bonica.
    Petons
    Belén.

    ResponElimina
  4. m'hauré d'animar per força a agafar flors i menjar-les sense por. Aquesta amanida és preciosa amb tant color, fa estiu estiu ;)

    ResponElimina
  5. Jo també l'he fet amb flors però no les he anat a collir...

    ResponElimina
  6. Molt bona aquesta amanida!! m'encanten amb flors! ja n'he vist un parell de propostes avui i em semblen exquisides!!! una opció divina!
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina
  7. Qué bonita ensalada y rica que debe estar, me gustan las flores que has escogido. besitos guapa...

    ResponElimina
  8. Quina entrada més màgica. M’han entrat ganes de sortir a buscar fades i menjar una amanida com la teva!
    Així de colorida queda preciosa!

    Molts petonets!

    ResponElimina
  9. Que deliciona ensalada!!.....tan veraniega, con tanto color y sabor.....me encanta!!!!!!!!...........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  10. Quins colors més amcos te aquesta amanida!!! una passada!!!petonets

    ResponElimina
  11. Quina amanida mes bonica i bona segur !!! Primaveral i estiuenca alhora. Felicitats. petons,

    ResponElimina
  12. Quin nom mes xulo per l´amanida! Una amanida amb floretes es d´allò mes bona i maca!
    Petons

    ResponElimina
  13. Quin espectacle de colors que has fet.. i quina entrada més meravellosa!!!! un luxe poder collir aquestes flors.
    Petonets

    ResponElimina
  14. quina preciositat!!! ara, que jo no m'atreveixo a recollir flors, amb la mala pata que tinc, segur que n'agafo una de tòxica! jajaja.... i això que sóc de pagès... :D

    ResponElimina
  15. Quina amanida tan "fantàstica", a veure si a sota d'una fulla d'enciam hi ha amagada una fada!! Un joc de colors preciós.

    ResponElimina
  16. Oh! Quina preciositat Mª Àngels!! Jo crec que ho vas aconseguir que les fades s'asseguessin a taula amb vosaltres per compartir aquesta amanida. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  17. Ostres! jo pensava que les flors comestibles eren especials, quan vagi a caminar aniré agafant floretes, això si, sense fades!!!amb aqwuestes flors us ha quedat una amanida guarnida i bona!!

    ResponElimina
  18. Quina amanida mes fantastica !!!!!!Preciosa....!!!!

    ResponElimina
  19. Quan de color en aquesta amanida, aneu en compte no us mengeu una fada.
    Petons.

    ResponElimina
  20. Aquesta amanida entra pels ulls. Quina colors! No em puc imaginar el seu saber. Si no recordo malament només he menjat flors una vegada i estaven fregides. De naturals no n'he menjat mai. Tinc ganes de provar-les. Amb una amanida així qui si pot resistir!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  21. Qui havia de fer la versió més delicada de la recepta del 15?... Sense cap dubte...Com sempre et dic, fas d'una cosa bonica una cosa preciosa! A reveure

    ResponElimina
  22. M'encanta! I el millor és que els ingredients màgics els heu collit vosaltres. Jo no en sabria pas. Només coneixo les borraines, que fem arrebossades emb mel la nit de Nadal.

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  23. Ep...

    Que maca, es la segona que veig amb flors.... ainx em moro d'enveja amb les ganes que tinc de cuinar amb elles.

    Un petonat i l'enhorabona per aquesta peasso d'amanida

    ResponElimina
  24. Q lluida!! Preciosa, de veritat!!
    Muacks

    ResponElimina
  25. quina pinta tan bona! i a més que bonica :-)

    ResponElimina