divendres, 18 de juny del 2010

PANETS CARGOLATS




Aquests panets són per menjar agenollat i fent reverències a la panificadora, al forn i al blog on els vaig descobrir, Dulces bocados. Els vaig fer a mitja tarda amb la intenció de cruspir-nos-els per sopar. Il·lusa de mi! No hi van arribar. L'olor que sortia del forn era tan insuportablement temptadora que a l'hora de sopar tothom ja estava tip!

Si voleu veure la recepta original cliqueu aquí.

Ingredients:

500 g de farina
250 ml d'aigua
100 ml d'oli
1 culleradeta i mitja de sal
1/2 culleradeta de sucre
25 g de llevat fresc
sobrassada
formatge ratllat
tomàquets secs
formatge de cabra
llavors de sèsam
llavors de rosella
orenga

Es posen els ingredients a la cubeta de la panificadora començant per la sal i el sucre, l'aigua i l'oli, la farina i finalment, el llevat.
Es connecta el programa 11  (el que amassa i lleva) i es deixa que faci tot el procés. Es treu la massa de la cubeta i se'n fan tres parts. S'estira cadascuna d'elles en forma de rectangle (20x30 cm aproximadament). Es cargolen els rectangles com si féssim un braç de gitano mentre es van farcint al gust de cada casa: sobrassada, formatge ratllat i tomàquets secs i formatge de cabra en el nostre cas. Es col·loquen sobre una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat. Cada  part enrotllada es talla a rodelles gruixudetes, que es pinten amb aigua i s'empolsen amb llavors de sèsam, de rosella i orenga.
Es couen al forn a 220º durant 20 minuts aproximadament.

28 comentaris:

  1. no me extraña que no pudierais esperar,si es que tienen una pinta....

    ResponElimina
  2. Tot el que sigui pà fet a casa ja m'enamora, i aquest amb sobrassada es que deu estar boníssim!!!. Petons

    ResponElimina
  3. Je je je... no m'estranya que no arribessin a sopar :)
    Amb aquests farcits han de quedar uns panets molt gustosos, de vici total. I amb la forma cargolada queden molt bonics.

    ResponElimina
  4. Ho expliques t'ha bé que gairebé sento l'oloreta!!! en prenc nota!

    ResponElimina
  5. M'alegra que t'hagin agradat, no són difícils i queden molt bons.
    Em semblen fantàstics els farcits que has posat.
    Gràcies per nomenar-me.
    Petonets

    ResponElimina
  6. Ja els tenia pendents de la Carmen, ara te'ls veig a tu....vaig a la cuina!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  7. Ens regales una meravellosa idea, saps? t'han quedat espectaculars. Molts petons.

    ResponElimina
  8. Uns panets de bandera!! A veure si trobo el moment i en faigs uns quants per al berenar :)

    ResponElimina
  9. A mi no m' extranya que a l' hora del sopar ja estigués totthom tip. Boníssims.
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  10. Ja,ja...QUE BÉ T'EXPLIQUES!, realment el blog de la carme-dulces bocados-és espectacular!. A quests panets són ideals per a la meva cuina, el meu paladar i la meva gent, així que copío!bon cap de setmana!

    ResponElimina
  11. Que bons aquests panets!!!! Sabies que a Mallorca una menjar de reis, són seure't abaix la figuera tallar una bona llesca de pa morè , fregar-hi una tomàtiga de ramallet , posar un poc de sal i oli d'oliva , tallar un tros de formatge maonès i anar collint les figues de l'arbre i cap a la panxa. MMMMMMMMMMMhhhh !!! t'assegur que ni un rei menja tant bé. Idò jo , m'he imaginat davall la figuera amb un dels teus panets i les figues de l'entrada anterior. mmmmmmmmm sublim. Una abraçada

    ResponElimina
  12. Quan li vaig veure a la Carmen ja em van agradar, ara amb tu ja m'has donat l'ultima empenta.
    Un petonet

    ResponElimina
  13. Mare de Deu!!! Cada vegade que ving per aqui
    passa el mateix, m´entra gana!!!!!!!
    jajaja Petonets!!!!

    ResponElimina
  14. Qué monería por dios y de sabor ya ni te cuento no?? me los apunto aunque sin panificadora... besitos guapa

    ResponElimina
  15. Mariàngels,
    No se si menjar-los agenollat o fent l'onada, m'ho estic pensant.
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. que bons que meravella de panets farcits, qu ebonita t'han quedat
    petons maca
    bon cap de setmana

    ResponElimina
  17. Te quedaron estupendos. Se ven riquísimos! A ver si un día de estos pruebo hacerlos.
    Feliz fin de semana,
    un abracito,

    ResponElimina
  18. Uns panets fabulosos, a casa meva tampoc haurien arribat al sopar...

    ResponElimina
  19. jo també vinc a la pregària... i si cal farem una novena sencera.. només per tastar-los !!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  20. bien réussi ils sont fantastiques
    bonne soirée

    ResponElimina
  21. HOLA GUAPA TU,...

    JE,JE AIXÒ PASSA A LES MILLORS FAMILIES,..JO SEGONS EL QUE ESTIC CUÍNAN NO O POSO A TAULA FINS QUE JO I SOC,..DONCS NI HAN HAGUT VEGADES QUE QUAN ARRIVO A TAULA NOMÉS EN QUEDEN LES ENGRUNES O UN...PER QUEDAR BÉ,....

    PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  22. Yo tampoco tengo panificadora pero esta receta la tengo que probar buff menuda pinta!! a ver quien se resiste!! apunto.
    Saludos,

    ResponElimina
  23. Olá;
    Desculpe-me pela demora em te visitar, mas é que eu trabalho muito e organizei e executei um Evento Gourmet no dia 17/06.
    Foi um sucesso!
    Estou aqui para te dizer que me agrada muito este prato.
    Muito boa a sua receita e estou com água na boca.
    Beijo!

    Maria Paula-BRASIl-

    ResponElimina
  24. Hola!!! Gracias por tu participación en el sorteo y por pasarte por mi blog!! Me hace mucha ilusión!! Participas con el número 20 ;D

    La tarta phoskitos fué un accidente, yo pretendía hacer otra de una revista, pero las recetas vienen con ingredientes alemanes y no cuadran con sus semejantes españoles, como no sé las medidas... En fín, que no quise rendirme y salió de la desesperación y la improvisación jajaja

    Me encanta tu blog, increíbles estos Panets, voy a seguir cotilleando... con tu permiso!!

    Petonets!!!

    ResponElimina
  25. Mariàngels, sóc la Meg, la mare els acaba de fer, diu que són per dinar, però jo penso que sempre seran millors acabats de fer així que ja me n'he menjat 5. He marxat de la cuina perquè durin. N'ha fet de ceba també! Boníssims tots!

    Estic d'acord (i m'ha fet molta gràcia) lo de menjar-los agenollats fent reverències a la panificadora i etc. jajaja

    GRÀCIES

    ResponElimina
  26. Por favor, qué hambre me ha entrado!
    Están diciendo cómeme!
    Muy, muy tentadores....
    Besazos

    ResponElimina
  27. ay que antojo! hasta parece que puedo sentir el olor! que ricos..

    ResponElimina
  28. Yo tampoco hubiera aguantado, se ve deliciosos y me imagino su aroma.

    Besos

    ResponElimina