divendres, 2 de setembre del 2011

CREMA D'ALVOCAT i AIG 2011



Una crema que entra d'allò més bé per agrair els últims regals de l'estiu, aquests dies tan xafogosos...

Ingredients:

2 alvocats
2 tomàquets grossos
1 ceba tendra mitjana
2 grans d'all
un grapat de pinyons
unes quantes fulles de menta
unes gotes de suc de llimona
unes gotes de tabasc
un raig de crema de llet
sal

Es passen els pinyons per la paella un moment, vigilant que no es cremin. En el pot de la batedora s'hi trituren els alvocats, la ceba i els alls. S'hi afegeixen les fulles de menta, el suc de llimona, el tabasc i la sal al gust. S'hi posa una mica d'aigua perquè quedi una textura ben cremosa. S’hi barreja un raig de nata i es reserva la crema a la nevera. Es tallen els tomàquets a daus. Se serveix la crema amb els daus de tomàquet i els pinyons torrats.


Aquesta recepta la vaig veure al llibre Com fet a casa d'Ada Parellada i vaig triar-la per la meva lluita particular contra la calor.

Vull anunciar la convocatòria d'una nova edició de l'AIG 2011 que aquest any organitza  el blog Mis recetas bordadas, el logotip del qual l'ha realitzat Carol de Design with love. 
L'any passat va ser la primera vegada que hi vaig participar i va ser una experiència molt gratificant, o sigui que repetiré. Qualsevol regal serà molt benvingut: llibres de cuina, productes de la terra,  qualsevol cosa relacionada amb la rebosteria, plats, bols, coses fetes per un mateix, etc. En fi, a esperar el dia...



19 comentaris:

  1. Una delicia, como todas las tuyas!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. que bona aquesta cremeta per despedir-nos de l'estiu.... Mira que a mi no m'agradava l'alvocat abans, però ara.... sóc una viciada!
    Petons ;)

    ResponElimina
  3. M'encanta l'alvocat i en especial el guacamole. Aquesta crema deu ser força semblant amb le tomàquet, la ceba i el picant, clar que la menta li deu dona run toc mooolt bo i diferent. L'hauré de tastar que fa molt bona pinta!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  4. Hola mº Àngels!! ja torno a ser per aquí després de les vacances del blog! ja tenia ganes de posar-me a l dia amb les receptes i els blogs!!
    Aquesta cremeta es veu molt refrescant i temptadora!
    Molts petonetsss
    Ahhh i jo tb m'he apuntat a l'AIG ;)

    ResponElimina
  5. Bon dia!!

    Em sembla una cremeta genial i molt refrescant... de fet feia dies que en volia fer una i ja tinc la recepta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. aix, que sóc de les que no puc amb l'alvocat! 8(, ep, però segur que ha d'estar ben bo! Petonets

    ResponElimina
  7. Si és una recepta de l'Ada Parellada, té l'èxit assegurat ;)
    Ha de quedar molt gustós, ideal per a un sopar d'estiu informal!

    ResponElimina
  8. Ben fet perquè la calor ha tardat a arribar però ha arribat amb força.
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  9. Soc poc d'alvocat, però me n'he assabentat que és molt saludable per tant m'hi hauré d'esforçar una miqueta.
    M'apunto la recepta a veure si al final m'animo i la faig!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  10. Boníssima per combatir aquesta xafogor que tenim. Per mi amb gotetes de tabasc, que estigui una mica picant.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Gran llibre i gran recepta. M'encanta l'alvocat!!

    ResponElimina
  12. estas cremitas me encantan.yo aun no se si participare en el AIG

    ResponElimina
  13. Una bona crema d'alvocat! :)
    A mi és de l'única manera que solc menjar-ne.

    Per cert, això de l'AIG és interessant! Ara me n'informaré!

    Una besada!

    ResponElimina
  14. No n' he fet mai i aixó que a casa ens agraden molt els alvocats... A veure si la provo de fer abans no s' acabi l' estiu

    ResponElimina
  15. Maria Àngels; Els alvocats, -al igual que les fruites tropicals; mangos, papaia...- són assignatura pendent per a mi, sempre em dic que tinc que cuinar, fruits d'aquets, de ben segur que donen el seu gust personarl al plats. Assignatura pendent¡¡
    Que vagi de gust María Àngels¡¡ :-D

    Et deixo l'adreça d'un blog nou;
    http://terresdeponent.posterous.com/
    El nom del blog; Terres de Ponent.
    L'autora; Concepció.

    Cuina lleidetana, també ha publicat; Carxofes farcides, ensaimades, una mona...
    Crec que val la pena donar-hi una ullada.
    Salutacions María Àngels¡¡

    ResponElimina
  16. Quina crema més interesant... gràcies per comparir-la.
    No puc participar a l'AIG, no fa sis meso que estic per aquí. L'any que bé, espero poder fer-ho.
    Bona nit :)

    ResponElimina
  17. Te ha quedado exquisita y muy tentadora,me encanta abrazos grandes.

    ResponElimina
  18. Jo era poc d'advocat, però desde que he hagut de canviar la meva alimentació, que cada vegada el menjo més, i aquesta crema m'encanta i m'agrada molt!! apuntada queda, aixó si l'hauré d'adaptar una miqueta..

    Núria

    ResponElimina
  19. Hola Maria Angles, solo saber si has recibido tu AIG2011.
    Saludos desde Almeria. bsssss

    ResponElimina