dissabte, 8 de maig del 2010

CROQUETES DE CARN DE BOTIFARRA


A casa les croquetes són sempre benvingudes, de fet volen... sense tenir ales. Siguin de formatge, de bacallà, de tonyina, de pollastre, és igual: la rapidesa amb què desapareixen del plat sempre és la mateixa. Les d'aquesta recepta són de carn de botifarra fresca, una combinació de la potència del sabor de la carn amb l'amorositat de la beixamel.








Ingredients:

2 botifarres fresques
1 ceba grossa
2 cullerades de farina
1/4 l de llet
1 ou 
pa ratllat

Es couen les botifarres a la brasa o al forn, tot i que també ens poden anar bé les que hagin sobrat d'algun rostit. Es passen per la picadora. La ceba també es pica petita i es sofregeix en una paella amb oli. Quan comença a daurar-se s'hi posen les cullerades de farina i es deixen rossejar una mica. Tot seguit s'hi aboca la llet i es va remenant bé amb el batedor de mà. Quan comença a espesseir-se s'hi posa la carn. Es va donant voltes a la pasta amb una cullera de fusta fins que es desenganxa de la paella. Es deixa a la nevera per tal que es refredi una estona.
Es formen les croquetes que es passen per ou batut i pa ratllat. Finalment, es fregeixen amb oli. A mi em va bé congelar-les unes hores abans de fregir-les ja que així em queden més cruixents.

12 comentaris:

  1. Hola , he fet una volteta pel teu blog i m'ha agradat molt. Ha estat una descoberta molt agradable. M'ha cridat l'atenció aquestes croquetes de botifarra, jo em faig unes molt semblants de botifarró.

    I la salsa d'anxoves del post anterior també m'ha agradat . A mi també em va agradat el llibre d'en Jaume Fàbrega.

    Ben segur que a partir d'ara amb el teu permís vendré a veure't sovint.

    Enhorabona i una abraçada.

    ResponElimina
  2. doncs a casa no en mengem mai de croquetes.....som de pocs fregits, suposo que són costums, però això no vol dir que no ens agradin.
    De botifarra no les he menjat mai

    petons

    ResponElimina
  3. Hola guapa! A casa ens alimentaríem de croquetes, de debó, fins i tot a vegades ens les posem dins del pa amb tomàquet. Les teves amb carn de botifarra son una autèntica delícia, no se'ns hagués ocorregut mai. Gràcies.

    ResponElimina
  4. Hola, acabo de donar una volta pel teu blo i si no et fa res hi tornaré!, aquestes croquetes semblen boníiiissimes, segur que a casa triomfaríen.A reveure!-Mercè-destapant cassoles

    ResponElimina
  5. Croquetes de botifurra, aixó s'ha de provar, mai he menjat.
    Cap a la llibreta
    Ptns

    ResponElimina
  6. Que delicia!! las corquetas son las favoritas de mi papá!
    Las tuyas se ven riquísimas..
    un beso
    Gaby

    ResponElimina
  7. Las he probat alguna vegada i m'agraden!!

    ResponElimina
  8. El meu xicot últimament em demana croquetes per dinar, i a ell la butifarra li encanta així que aquesta recepta segur que la faig. Així mataré dos ocells d'un tret!!
    M'agrada molt el teu blog!!
    Petonets!

    ResponElimina
  9. Un farcit força interessant. Fer croquetes dóna una mica de feina però costa tan poc que s'acabin!

    ResponElimina
  10. J'aime beaucoup les croquettes et les tiennes semblent bien bonnes.
    Bonne semaine.

    ResponElimina
  11. Se ven deliciosas!!!!
    es 1° vez que visito tu blog.
    Un abrazo desde Chile
    edith
    la brujita

    ResponElimina
  12. Les croquetes volen a totes les cases, no només a la teva! Aquestes de botifarra han de quedar molt gustoses!!

    ResponElimina