dimarts, 31 de maig del 2011

TIRES DE TARONJA CONFITADA AMB XOCOLATA



Aquest mes de maig el blog Film and food ha proposat cuinar amb xocolata per tal de retre homenatge a la pel·lícula Chocolat protagonitzada per Juliette Binoche. M'hi vaig apuntar ràpidament tant per la xocolata com per al film. L'hem mirat tantes i tantes vegades a casa...  De fet, quan no sabem quina triar, jo sempre aixeco el dit i demano: Chocolat! I a vegades em fan cas i tot!
A mi m'ha tocat preparar taronja confitada amb xocolata. Per fer-la m'he servit del blog brasiler La canella by Lobo i em sembla que a la botiga on fins ara comprava la taronja confitada em trobaran a faltar. No té res a veure, queda sublim!

Ingredients:

pela de taronja
sucre
aigua
xocolata de cobertura
ametlla a granet

Es talla a tires la pela d'una taronja i es posa en un bol en remull durant tres dies. Cada dia se li canvia l'aigua. Un cop passat aquest temps, es treu la part blanca de la pela i es fan bullir els trossos de pela amb aigua que cobreixi a foc mitjà durant 20 minuts aproximadament. S'escorren i es tornen a posar al foc amb aigua i sucre en aquesta ocasió. Es deixa fins que quedi un xarop espès, gairebé sec, però sense que arribi a fer-se caramel. Es treuen les tires de taronja i es van disposant de forma que quedin separades en una safata folrada amb paper de forn sulfuritzat i empolsada amb sucre fi. Es torna a posar més sucre per sobre i es deixen 24 hores per tal que quedin ben seques.
Ja per acabar-les es desfà xocolata de cobertura al bany maria o al microones. S'hi afegeix granet d'ametlla i s'hi van sucant les tires de taronja. Es col·loquen altre cop sobre una safata amb paper de forn fins que s'hagin refredat del tot.



30 comentaris:

  1. Aqueste tires de taronja li encanten a la meva mare, sempre em diu quan els hi farè,,,ara ja tinc la recepta!!!petons

    ResponElimina
  2. MMmm ja m´estic imaginant el sabor d´aquestes delícies fonguen-se a la boca...uffff

    ResponElimina
  3. Uyyyy qué tentación, se ve super fácil y muy rica. gracias por la idea. besitos y feliz día...

    ResponElimina
  4. Son deliciosas y para acompñara un postre quedan divinas.

    Un saludo

    ResponElimina
  5. Hola,
    A mi m'està passant comm a la Sílvia, que m'estan demanant que les faci! Apa, doncs ja tinc una estupenda recepta!!! han de ser realment per llepar-se els dits!
    Petonets

    ResponElimina
  6. Mª Àngels!! em fa molt contenta que aquest repte personal per tu hagi fet descobrir aquesta meravella casolana!!! t'han quedat delicioses!! m'encanten
    Moltes gràcies per participar!!
    Un petó enormeee

    ResponElimina
  7. ummm, qué buena la naranja confitada y cubierta con choco, máss, riquísimaa, besines

    ResponElimina
  8. Aquestes tires son totalment delicioses i mes si son casolanes. T'han quedat genial!!!!!
    Petoents

    ResponElimina
  9. La combinació taronja.xocolata es deliciosa. Jo tinc taroja confitada a la nevera, l'haure de treura de l'almibar secar-la i banyarla amb xocolata.
    Petons

    ResponElimina
  10. Uuuuoo!! fetes a casa han de quedar brutals... i això que no sóc una fanàtica de la taronja amb xocolata, però tenen una pinta genial!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  11. Guauuuuuu!!!!!!! dina delicia i que bona la taronja amb xocolata. M´hem faria un tip.... Ho has explicat molt bé i aclaridor. Genial!! Petons,

    ResponElimina
  12. Deliciosas.... son realmente deliciosas, o por lo menos a mi me vuelven loca....

    Besos

    ResponElimina
  13. Son una delícia, encara que massa feina per a mi. Aixó de començar tres dies abans em costa molt... :D

    ResponElimina
  14. Ohh quina bona cara aquestes tires de taronja i amb xocolata boníssimes se'm fa la boca aigua!!!

    ResponElimina
  15. Son riquisimas!La combinacion de naranja y chocolate esta de vicio.
    Besets.

    ResponElimina
  16. La combinació de xoocolata i taronja és una perdició. A mi també m'encanta la peli!!!

    ResponElimina
  17. La taronja i la xocolata és un combinació bonísima!

    ResponElimina
  18. Recordo perfectament la pel·lícula, fantàstica!. I aquestes tires, delicioses per acompanyar el cafè!.

    ResponElimina
  19. Que maravilla, es sencillo pero al mismo tiempo muy laboriosa, de las que hay que estar pendiente, me voy animar hacerla seguro que repito y repito, es una de mis combinaciones favoritas: Chocolate y Naranja. Un fuerte abrazo, Teresa

    ResponElimina
  20. Mmmmmm.... quina cosa mes bona!!! M'encanta!!! Apuntada queda...
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  21. LA taronja confitada a casa es bonissima! Jo tmb la faig com tu! I clar, si hi poses xocolotata mes bona encara...
    Petons
    Anna

    ResponElimina
  22. Ja saps que aquestes tires de taronja amb xocolata son un vici? Es veuen fantàstiques.
    Petons.

    ResponElimina
  23. Boníssimes!!! i amb els granets d'ametlla pelmig... ! l'apuntem!

    ResponElimina
  24. Pedazo de receta!!, mira que no encuentro ninguna que me guste o que salga como prometen..esta parece perfecta de veras y me la guardo!!..ayer creo que me guarde casi todas las recetas del reto!..tengo choco para un año al menos!!!!
    Muchos besitos guapa!!!

    ResponElimina
  25. taronja&xocolata la combinació perfecte!

    ResponElimina
  26. Aquests bombonets són bonissims a qualsevol hora!!

    ResponElimina
  27. Això té una pinta excel·lent, m'apunto al club de "bojos per la xocolata!! Ho provaré, segur!!!

    ResponElimina