dimecres, 2 de juny del 2010

FIDEUÀ AMB VERDURES


Una fideuà només amb verdures: aquesta és la proposta que vaig veure a Cuina per a llaminers i que vaig posar en pràctica tan bon punt la vaig descobrir. Vaig obrir el calaix de les verdures de la nevera i vaig anar traient material.
Sense peix ni carn, només amb verdures, els fideus es van anar impregnant de tots els verds dels vegetals: els pèsols tendres, les mongetes, els espàrrecs, els espinacs... Amorosida amb els pebrots i els alls confitats i  la peculiaritat dels brots de soja finals, aquesta fideuà s'ha convertit en la nostra favorita!

Ingredients

Per al brou vegetal:

1 porro
1 ceba gran
1 pastanaga

Per a la fideuà:

1/4 kg de fideus 
100 g de mongeta verda
100 g d'espinacs
100 g de carbassó
100 g d'espàrrecs
100 g de pèsols
mig pebrot vermell
50 g de pebrots de Padrón
5 grans d'all
un grapat de germinats de soja

Es prepara un brou amb el porro, la  ceba i la pastanaga tallat tot a trossos grans que es fan bullir en una olla amb aigua durant 20 minuts.
Es bullen els espinacs al vapor, s'escorren bé i es reserven. S'escalden els pèsols, les mongetes verdes tallades petites, el carbassó a tires i els espàrrecs a trossets. Es passen per aigua freda i es guarden.
En una paella es rossegen una mica els fideus amb oli. Es treuen i es reserven. En el mateix oli s'hi sofregeix el pebrot vermell tallat a quadradets, els alls laminats i els pebrots de Padrón. Quan això ja està una mica fet, s'hi incorpora la resta de verdures que hem reservat i s'hi dóna uns quants tombs. És el moment de tornar-hi a posar els fideus, es cobreix amb el brou vegetal, s'hi posen els brots de soja, es sala, s'empebras i es tapa. Es cou tot plegat al forn fort uns 15 minuts.

25 comentaris:

  1. Si trec els espinacs, crec que als nens també els agradara, per que la verdura els hi agrada bastant.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. M'encanta aquesta fideuà ( noltros li deim fideus secs) amb verdures. Ho tendré en compte per aquest diumenge. M'ha fet moltes ganes tastar-la , té una pinta boníssima.

    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Que idea!! es muy original, que interesante..
    Besos.

    ResponElimina
  4. Jo ja vaig veure la de la Merce i la tenia a pendents, la teva tb ha quedat espectacular...

    Una abraçada,

    ResponElimina
  5. une idée très originale qui me séduit beaucoup
    ça doit être vraiment délicieux et très goûteux
    bravo et bonne journée

    ResponElimina
  6. Una variant de la fideua força bona
    Petonets

    ResponElimina
  7. Tan la fideuà com la paella, si només és de verdures m'agrada molt... I queda amb uns colors molt vistosa!
    Amb els fideuets ben prims és com més m'agrada ;)

    ResponElimina
  8. No he fet mai una fideuà amb verdures, però sí una paella d'arròs, i m'encanta! El problema és que sempre hi ha algú que em diu "jo no vull pebrot", un altre que "a mi no em posis carxofa", ... total, que tot va a parar al meu plat i més que paella d'arròs amb verdures sembla que mengi "paella de verdures" perquè l'arròs gairebé ni el veig! Però que bo que és, i sa! Aquesta fideuà fa la mateixa pinta.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Que manjar,a favoritos se va ya mismo.Me encanta!!

    Besos

    ResponElimina
  10. la fideuà m'encanta, però les verdures.....no gaire , soc pitjor que la canalla jijii

    de totes maneres , fa molt bona pinta

    petons

    ResponElimina
  11. Quin festival de colors!,aquest és d'aquells plats que faria un cop a la setmana...o dos...A reveure!

    ResponElimina
  12. Boníssima, no l' he provat mai però amb la pinta que fa i els ingredients que porta, ja n' hi ha prou per sentir fins i tot l' olor a la distància...

    ResponElimina
  13. Les fideuàs i arrossos son ideals per a combinar-los amb verdures, i el resultat, tal i com demostres, es extraordinari.
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. Que bueno, cuantas verduras, esta también debe ser una buena receta para lo del bikini, verdad?
    Bss

    ResponElimina
  15. T'ha quedat tant bé o millor que a la Mercé!! I es que ha d'estar ben bona aquesta fideua!

    Petonets!

    ResponElimina
  16. Olá;
    Que bom os vegetais!!!
    Eu gosto muito!!!
    Verduras são saudáveis!!!
    BEIJO!!!

    Maria Paula-BRASIL-

    ResponElimina
  17. Que hermosa la receta, me gusta mucho, lleno de verduras!...La foto está bellísima..
    besos
    Gaby

    ResponElimina
  18. Una magnifica pensada!! per a mi amb una punta d'allioli, com en la de peix...
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. Que bo!!! i amb moltes verdures.....


    Bsss

    ResponElimina
  20. Caram! si aquí hi ha un blog 'estupendu' que no tenía controlat. Merci per el teu comentari iquedes afegida a la llista del blogroll...et tinc controlada i sé a on posteges...jeje.

    PD: fideuà de Matrícula!!

    ResponElimina
  21. Olá;
    Muito obrigada pela sua visita carinhosa.
    Beijo!

    Maria Paula-BRASIL-

    ResponElimina
  22. Les receptes de la Ruscalleda mai fallen. ;) I aquesta fideuà un exemple més!! És deliciosa! I la idea de posar-hi els brots de soja, molt bona!
    Petons!

    ResponElimina
  23. Hola me n'alegro molt que em hagis passat pel meu bloc i em hagis trobat perquè si no jo tampoc et coneixia som tants oi? jo també em quedo a tu cuina i si no et fa res compartim
    petons
    Per cert aquesta fideuà de verdures té molt bona pinta

    ResponElimina
  24. Primer gracies per passar per casa meva,un petó.

    Aquesta fideua a de estar molt bona,,,amb las verdures segurament caurà aviat,,gracies et guardo que tens coses bonisimas.

    ResponElimina
  25. A nosaltres ens agrada molt la fideuà de qualsevol mena, per la foto té molt bona pinta.

    ResponElimina