divendres, 12 de novembre del 2010

TONYINA ESCABETXADA


Es veu que cuinar els aliments amb la tècnica de l'escabetx ve dels temps antics. Tot i això, no ha passat mai de moda. Ara, que estem en "temps més que moderns" ens continua agradant, i de quina manera, almenys a casa nostra!


Ingredients:

1 tonyina tallada a filets
farina
3 grans d'all
1 ceba
1 cullerades de pebre vermell dolç
20 ml de vinagre blanc
oli i sal
llor i farigola
1 bitxo

Es salen els filets de tonyina, s'enfarinen i es fregeixen. Es treuen i es col·loquen en una cassoleta de fang. En el mateix oli s'hi enrosseixen 3 grans d'all sense pelar, la ceba tallada fina, una fulla de llor i un polsim de farigola. A continuació s'hi afegeix el pebre vermell dolç, el bitxo i el vinagre i es deixa coure tot plegat uns cinc minuts. Quan està s'aboca al damunt de la tonyina.



26 comentaris:

  1. Jo feia molt que no en menjava i l'altre dia en vaig fer de sardines!

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt la tonyina així, si la poses amb pots de vidre i li aboques l'oli al cim la podràs guardar a la nevera com si es tractes de una conserva. Així sempre la tindràs a mà per qualsevol imprevist.
    Encara no t'ha arribat l'AIG???

    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. A casa també ens agrada molt l'escabetx. Tonyina, pavo, verdures... i amb els dies encara està més bo, oi?

    ResponElimina
  4. Hola,
    Abans de res, moltes gràcies per que ara mateix acabo de veure que ets la meva primera seguidora! No pots imaginar la il•lusió que m’ha fet.
    He fet amb escabetx conill, pollastre i sardines, però mai la tonyina. Com a casa ens agrada molt la tonyina i ara que tinc la teva recepta, la setmana vinent sense falta la faré.
    M’agrada molt el teu bloc. Quan vaig llegir la teva frase: “Cuinar és tastar la felicitat que tant perseguim ... “ em va captivar. Quanta raó que tens!

    ResponElimina
  5. Com m'agraden les coses en escabetx am aquell gustet a vinagre... mmmmm!! I aquest platillo de tonyina té una pinta genial!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  6. Per sucar-hi pa. Era una manera de conservar el peix antigament, però com queda tan gustós es continua fent i que no es perdi mai.
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  7. L'altre dia tenia tonyina per sopar i vaig estar rumiant de fer-la en escabetx però em vaig "acollonir"! mirant la teva recepta no em puc fer enrrere, amb lo bona que està....
    Te l'agafo de prestec! ;) petonss

    ResponElimina
  8. Que bueno es este plato,mi madre cuando preparaba hacia mucha cantidad....no se si seria por eso,pero estaba de muerte...a mi ya no me queda como a ella.
    Besets.

    ResponElimina
  9. Que delicias.....como me gusta tu cocina y tus pescados....me encantan!!....unos sabores de maravilla!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  10. Aquí una altra fan de l'escabetx!. L'últim que he tastat era de conill, de tonyina no n'he fet mai, però se'm fa molt atractiu!

    ResponElimina
  11. Mª Àngels, doncs aquí en tens una que no li agrada l'escabetx! :p Això que la tonyina crua i cuita m'encanta!
    Per cert, ja m'avisareu de la trobada. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  12. Angels, la meva mare sovint feia escabetx,no és que em tregui el son, però no em desagrada, així que m'ho apunto i quan en faci serà amb la teva recepta. He fet les teves magdalenes de carbassa! han estat un èxit rotund!, nenes,albert, mamis cole... i el color que agafen és preciós!Una abraçada!

    ResponElimina
  13. Debe estar muy rico, con el vinagre y pimentón, seguro queda para chuparse los dedos.
    besitos
    Gaby

    ResponElimina
  14. ¡Tonyina al escabetx! Quina cosa més rica, Mariàngels! Em convides a dinar a casa teva? jejeje
    ¡Salutacions i bon cap de setmana! :o)

    ResponElimina
  15. Ha d'estar molt bo, tot i que a casa no som gaire fans de l'escabetx, aquesta recepta que ens presentes té molt bona pinta!!
    Petonets!

    ResponElimina
  16. El toque de vinagre a este plato le da...un saborcito especial, me encanta y lo he comido así, un besote.

    ResponElimina
  17. Que rico el atún es escabeche, me encanta como tapita! un beso

    ResponElimina
  18. Jo faig les sardines en escabetx i ens agraden molt, segur que la tunyina també deu quedar molt bé, ja ho provaré...

    ResponElimina
  19. A casa no tenim afició a escabetxar res ... i això que ens encanta ... senzillament és que no ho tenim per mà fer-ho ... però crec que ha arribat l'hora de canviar algunes costums.. i la teva proposta ens sembla fantàstica ...
    Una abraçada

    ResponElimina
  20. Gracias por seguir mi blog. En casa nos gusta el escabeche, pero no había preparado el atún, lo tendré en cuenta.

    ResponElimina
  21. Me encantan los escabechados, qué maravillosa forma de conservar los alimentos. Y lo mejor es que al día siguiente aún están más sabrosos que recién hechos.
    Un beso.

    ResponElimina
  22. ça dégage beaucoup d'odeurs et de saveurs, j'adore
    bonne soirée

    ResponElimina
  23. es veu deliciós! m'agrada molt la tonyina, es un dels meus peixos favorits.
    pt!

    ResponElimina
  24. m'agrada molt l'escabetx! jo faig perdiu en escabetx, probaré amb tonyina. Ja tens una seguidora més! vaig a passejar-me per la teua cuina que és molt interesant, besets.

    ResponElimina
  25. otra forma diferente de comer pescado..me gusta

    ResponElimina
  26. Que bons son els escabetxs!
    Aquesta recepta te mol bona pinta.
    Petonets.

    ResponElimina