dissabte, 23 d’abril del 2011

PA DE SANT JORDI


Avui és festa grossa a Catalunya, i per celebrar-ho hem pensat que estaria bé provar de fer un pa de Sant Jordi casolà. Els ingredients d'aquest pa, el formatge, la sobrassada i les nous, li donen un toc tan saborós, que és un pa per menjar sol, no li cal res mes, ja ho porta tot incorporat. Així doncs, ara una llesca, ara una altra i ara un mos, vet aquí un pa que ja s'ha fos!

Ingredients
Per a la primera massa:

100 g de farina
75 ml d'aigua
35 g de llevat fresc

Per a la segona massa:

la primera massa
225 ml d'aigua
2 cullerades grosses d'oli
1 cullerada grossa de mel
9 g de sal
400 g de farina
100 g de formatge ratllat
60 g de sobrassada
50 g de nous

Primera massa:

En un bol es desfà el llevat amb l'aigua i s'hi afegeix la farina. S'amassa una mica i es deixa llevar uns 20 minuts tot tapant el recipient.

Segona massa:

A la cubeta de la panificadora s'hi posen els ingredients de la segona massa per l'ordre en què apareixen escrits excepte el formatge, la sobrassada i les nous. S'hi incorpora també la primera massa. Es connecta el programa 11 (el que amassa i lleva) fins que s'acaba, una hora i mitja. 
Es treu la massa de la cubeta i se'n separa un tros d'uns 250 g al qual s'hi incorporen les nous tallades a trossets. Sobre el marbre enfarinat s'estira amb un corró tot formant un rectangle. Es reserva.
De la resta de la massa se'n fan dues parts, una de les quals ha de tenir uns 100 g més que l'altre. La part més gran serà la del formatge i la més petita, la de sobrassada. Incorporem bé el formatge i la sobrassada respectivament a les dues parts i en fem cilindres: cinc en el cas del formatge i quatre en el de la sobrassada. Els anem col·locant l'un damunt de l'altre tot enganxant-los amb una mica d'aigua. S'acaba embolcallant els cilindres de formatge i sobrassada amb la massa rectangular de nous que havíem reservat. Es deixa reposar uns 45 més i s'enforna entre 30 i 45 minuts a 200º.

Després de fer una passejada pels blogs per tal de trobar una recepta per fer aquesta meravella de pa, m'he decidit per la proposta d'El cullerot festuc, tot i que l'he adaptat a la meva cuina. Moltes gràcies, Eva!




34 comentaris:

  1. Ha quedat perfecte... segur que també estaba bonissim

    Angeles Sweet cakes

    ResponElimina
  2. Con esos ingredientes tiene que estar riquísimo.
    Besos

    ResponElimina
  3. Menudo pan, me ha gustado esa idea de que lo lleva todo incorporado, desde luego, esto es fusión jajaja. Una receta estupenda. Felices vacaciones.
    Un beso.

    ResponElimina
  4. Que vo es veu, dels pans que no duran gaire.
    Petons.

    ResponElimina
  5. très appétissant ça doit être savoureux bravo
    bonne soirée

    ResponElimina
  6. Aquest pa s'hauria de menjar tot l'any!és boníssim!Una abraçada!

    ResponElimina
  7. Bon dia!
    Volia fer-lo i al final no vaig tenir temps... T'ha quedat fantàstic! Petonets

    ResponElimina
  8. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  9. Mª Àngels; ...festa grossa, poder menjar un pa d'aquets tant fabulós i de ben segur que bo dels bons.
    Que vagi de gust Mª Àngels¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  10. Ahir me'n vaig fer un tip de veure aquests pan però al final no en vaig comprar cap. Gracies per la recepta, a veure si m'animo a fer-lo perquè amb sobrassada ha d'estar molt bó! :)

    ResponElimina
  11. Quina passada de pa.......!, al final em tindré que comprar una panificadora.
    T'ha quedat perfecte, per cert tens un trosset per a mi?
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Quina pinta, t'ha quedat genial!!
    En menjo cada any... i ahir al final no el vaig tastar! Llàstima... i mira que és bo!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  13. Que bueno es el pa de Sant Jordi!!!! ahora que tengo tu receta el año próximo lo hago en casa! te ha quedado ideal! besos

    ResponElimina
  14. Formatge, sobrassada i nous, tres dels ingredients que més m'agraden, per a fer un pa sensacional!
    Una abraçada

    ResponElimina
  15. Un pa delicios i amb una pinta que no puc resistir-ma,la idea de la sobrassada i el formatge m'encantat¡¡¡
    mil petonets guapa.

    ResponElimina
  16. Quina gràcia m'ha fet el rodolí!! No l'havia sentit mai!
    Jo no he fet mai un pa de Sant Jordi, ni tan sols l'he tastat i mira que em criden els ingredients eh!! El teu es veu molt bo!!o te n'ahurà sobrat un trosset, oi? :P

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  17. Maria Àngels, jo també vaig fer el pa de Sant Jordi!! :) I com dius, boníssim per menjar sol!
    Al final el temps va aguantar i vam poder gaudir d'una bona diada!
    Petons!

    ResponElimina
  18. Un pan delicioso y muy completo, no conocía el pan de San Jorge.

    saludos.

    ResponElimina
  19. Joooo, por favor, como no va a estar rico ese pedazo de pan, con queso, sobrasada y todo lo demás! habrá que prepararlo aunque san Jordi ya haya pasado, lo instauraremos en Salamanca con otro santo!
    besitos

    ResponElimina
  20. Que bonissim!!! El volia fer aquest any pero estava fora... tot i aixi, els meus pares m'acaben de regalar un sobrassada mallorquina... el probo JA!!! jajajaja
    Un petonas

    ResponElimina
  21. Ohhhh el pa de Sant Jordi em xifla!! m'encanta la combi de formatge i sobrassada en el pa!! t'ha quedat perfecte
    Un petó enorme!!

    ResponElimina
  22. A mi me gusta mucho concoer de las tradiciones de otros países. Este pan lo conozco gracias a las blogueras españolas, y para mi es un deleite verlo.
    Te ha quedado hermoso
    besos

    ResponElimina
  23. Hola guapa tu

    em permís anoto la teva recepta, te pinta d´estar de 10

    gràcies per compartir aquesta meravella

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  24. Un pa boníssim1 t'ha quedat requetebé!!

    ResponElimina
  25. Ooooooooh, quin pa més bo! M'encanta la sobrassada! i amb tanta colla segur que va volar. Una forta abraçada a tots!

    ResponElimina
  26. Que buenoooo..y que chulo!Te ha quedado de lujo,este pan se come solo.
    Besets.

    ResponElimina
  27. MªAngels quina bona pinta aquest pa, sens dubte digne del nostre patró!!!

    ResponElimina
  28. no lo he tastat mai aquet pà, peró té d'estar molt bo, que pinta que fà.
    patonets

    ResponElimina
  29. Bonísim aquest pa de Sant Jordi, amb els ingredients que dú, bones torrades i fins i tot bons pintxos. Un petó.

    ResponElimina