dijous, 13 de gener del 2011

PASTÍS D'ESPINACS


Un pastís salat dels clàssics: per què els espinacs lliguen tan bé amb el formatge i la crema de llet? Aquesta recepta porta, a més, el sabor tan característic dels tomàquets secs. El comí i el coriandre li donen el toc final mediterrani, com si fos arran de mar. Quines ganes de sol que tinc!

Ingredients:

1 ceba tendra
250 g d'espinacs frescos
50 g de tomàquets secs
4 ous
100 ml de crema de llet
unes quantes llesques fines de formatge
coriandre i comí
sal, oli i pebre
pasta de full

Es sofregeix la ceba tendra tallada fina en una paella amb un bon raig d'oli. Quan comenci a agafar color s'hi afegeixen els tomàquets secs tallats petits, que haurem tingut en remull durant un parell d'hores. A continuació, s'hi posen els espinacs i es couen lleugerament. S'hi posa sal, un pols de pebre i  una mica de coriandre i de comí picat. A part, es barregen els ous amb la crema de llet, se salen i s'empebren.
En una plata rectangular una mica oliada, s'hi estén la pasta de full. Al damunt s'hi posa la barreja de les verdures i s'hi aboquen els ous i la nata. Es cobreix amb el formatge i es cou al forn a 180-200º durant mitja horeta aproximadament.


32 comentaris:

  1. Mmmmmm.... quin pastís més rebó!!!!!... m'en dones un trosset?. A mi els espinacs m'encanten!!!!....
    Petonets

    ResponElimina
  2. Tienen una pinta tremenda.
    Con espinaquitas que me encantan.
    Feliz 2011.
    Besitoss.
    ;-D

    ResponElimina
  3. Un pastel delicioso, me encantan las espinacas. besos...

    ResponElimina
  4. Amb la gana que tinc veure aquest pastís és una crueltat.... que bo.

    Muas!

    ResponElimina
  5. Iei! Quin coloret de pastís!
    Fa estona que no menge espinacs, i crec que podria començar per aquests!

    Que booo!

    ResponElimina
  6. No soc amic dels espinacs però a la Glòria li encanten i segur que aquest pastís li agradarà molt!.
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Mmm...així crec que ningú és pot resistir a menjar verdures, eh? M'agrada molt la recepta. Uuna abraçada, Paula

    ResponElimina
  8. Els pastissos tipus quiche m'encanten i els espinacs també, així que aquest pastís a casa meva triomfaria segur! I amb els tomàquets ha de lligar molt bé.

    ResponElimina
  9. No s'ens hagues acudit mai posar-hi coriandre i comí.... ho provarem !!! Una abraçada

    ResponElimina
  10. Com m'ha agradat això de posar-hi el tomàquets secs!No se per que lliguen tant bé els espinacs amb la crema de llet i el formatge.. però és una delícia de sabor tant cremós.. Petonets,

    ResponElimina
  11. Que buena pinta tiene tú pastel me gusta la idea bbesitos.

    ResponElimina
  12. Fa temps vaig comprar un pot de comí i cada dia que obro l'armari penso... que en farem de tu? Amb aquest pastís tan bo i tan sa, ja sé que en faré. Ho provaré i t'ho diré! ;) petonsss

    ResponElimina
  13. Que bueno!La combinacion me encanta,yo tambien preparo una muy parecida,probare con el toque de los tomates secos.....me gustan muchisimo.
    Besets.

    ResponElimina
  14. T'ha quedat genial, té una pinta espectacular... i amb aquestes espècies ha de quedar ben original!
    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  15. Perfecte, necessito fons de receptes de verdura per a la nova entrada d'any :)

    ResponElimina
  16. Té molt bona pinta i el color del sol.
    Petons.

    ResponElimina
  17. M'apunto la recepta. És una manera diferent de menjar verdures. Ha d'estar boníssim!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  18. ¡Umm, qué delicioso pastel!, me encanta el toque de los tomates.
    besos

    ResponElimina
  19. Las espinacas es una de mis verduras preferidas, así que tomo nota de la receta que se ve fantástica. :)
    Un beso

    ResponElimina
  20. M'han donat una bona idea per uns espinacs que tinc cuits i que acabaríen en truita! Un pastís excel·lent!

    ResponElimina
  21. Que delicia!!.....con lo que me gustan las espinacas.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  22. Mª Angels
    Que be convinen els espinacs amb un pastis salat.
    El toc dels tomàquets, mol bona idea.
    Petons

    ResponElimina
  23. Jo el coriandre l'empro sempre pel peix... Em sembla una recepta estupenda ja que per a mi els pastissos salats són una temptació.Una abraçada!

    ResponElimina
  24. OStres ni que ho diguis els espinacas a la crema són boníssims doncs imagina't aquest pastís deu estar per llepar-se els dits!!!

    Petons

    ResponElimina
  25. Deliciós, aquests ingredientes casen a la perfecció!! està de vici!
    Molts petonets

    ResponElimina
  26. una receta molt bona per despues de tantes festes

    ResponElimina
  27. Mmmmm!! nosaltres també volem un tall d'aquest pastís!

    ResponElimina
  28. Quin pastís més bo! Un sopar perfecte!

    Petons,

    ResponElimina
  29. Que bò aquest pastís m'encantan les espinaques i de fet les sembrem al nostra hort aixi que m'enporto la recepta.
    Bon Diumenge i molts de petons.

    ResponElimina
  30. Me encantan los pasteles salados, este de espinacas tiene un aspecto estupendo y con el gustito del tomate seco, mmm... buenísimo. Un beso

    ResponElimina
  31. Aquest pastís té molt bona pinta i els espinacs a més de saludables són tan bons!
    Em sembla una molt bona combinació d'ingredients.

    ResponElimina