dilluns, 28 de febrer del 2011

PA D'AMETLLES


Aquesta recepta del pa d'ametlles forma part del llegat familiar de Blanes. L'àvia me la va donar tot recordant que ja la feia la seva mare. El sabor potent dels ous i l'ametlla formen un tàndem meravellós i la veritat és que de pa no en té res: és tan flonjo que es fon literalment a la boca!


Ingredients:

6 ous
200 g de sucre
100 g de farina
100 g de farina d'ametlla
ametlla laminada
sucre fi

Es blanquegen 3 ous sencers i 3 rovells amb el sucre fins que quedin ben esponjosos. Tot seguit s'hi barreja amb compte la farina i la farina d'ametlla. A part es munten a punt de neu les 3 clares d'ou que ens han sobrat. S'incorporen a la massa que s'aboca en un motllo untat amb mantega i folrat amb paper sulfuritzat. S'hi enganxa una capa d'ametlla laminada al damunt. Es cou al forn a 200º fins que, en punxar la massa amb un escuradents, surti net. Quan s'ha refredat, s'empolsa la coca amb sucre fi.


28 comentaris:

  1. Se me hace la boca agua de verlo, qué rico y bonito te ha quedado. un besito y bona nit....

    ResponElimina
  2. mare meva!!! m'ha entrat salivera!!! petonets guapa

    ResponElimina
  3. Magnific, si porta aires de Blanes el tindrem que tastar..
    Un petonet

    ResponElimina
  4. M'agrada molt. Els postres amb farina d'ametlles guanyen molt. El provaré it'explicaré com m'ha quedat. Gràcies per compartir aquesta recepta familiar.

    ResponElimina
  5. Esto lo hago magnana....tengo todo!.....y solo de leerlo.....se me hizo agua la boca!!.....deliciosa......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  6. Bona recepta de la mare i de l'àvia. Ja la pots fer amb les teves filles per que continui el llegat!Un aspecte fantàstic! A reveure

    ResponElimina
  7. Molt bona i molt senzilla, queda apuntada, te un pinta estupenda!
    Ah! m´ha fet molta gràcia això de disfressar les pomes... Jo tmbé les disfressaré, aveure si tenen mes sortida!
    Anna

    ResponElimina
  8. Més que un pa sembla una coca, oi? Per esmorzar amb el cafè amb llet ha de quedar deliciós.
    Aquestes receptes familiars s'han de guardar com un tresor...

    ResponElimina
  9. Bon dia!
    Què be tenir aquesta recepta de l'àvia. Ha de quedar com dius molt flonja i amb les ametlles, ha de ser tota una delícia!
    petonets!

    ResponElimina
  10. Sembla ben bé un coca i molt flonja, esta molt bé això de que les receptes passin da les mares a les filles i netes, no san de perdre es tot un llegat culinari
    Petons

    ResponElimina
  11. Pa d'ametlles? Ummmmmmmmm.Ja he vist que sembla una coca i això de que es fongui a la boca, boníssim!
    Què maco que sigui una recepta "heretada".

    ResponElimina
  12. uf quina pinta... i amb el que ens agraden les coques a casa...!!

    ResponElimina
  13. Té una pinta increïble. Ha d'estar boníssim!.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. No hay nada mejor que los dulces con almendra,son tan suaves y deliciosos que no me canso de comerlos...me llevo un cachito.
    Besets.

    ResponElimina
  15. Aquestes receptes mai s'han de perdre.
    Sembla molt bona.
    Petons.

    ResponElimina
  16. M'agrada moltíssim! A mi em sona d'haver-lo provat de petita quan anava a Blanes (uns tiets meus hi tenien una casa), ja ho preguntaré!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  17. Boníssim. Trobo que hauré de provar-ne de fer. QUe bones les ametlles... Mmm!
    Petons!

    ResponElimina
  18. Mariàngels, ha d'estar bonissín!
    Te una pinta...
    T'ha quedat algun?
    petons

    ResponElimina
  19. Quina coca tan bona amb aquesta capa d'ametlles. Les receptes de les mares i les àvies s'han de mantenir, a part de bones porten bons records.

    ResponElimina
  20. Quin pa!!! m'encanta! la meva avia també me la feia moltes vegades i hi disfrutava moolt!!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  21. Deliiós,en sembla que el vaig a fer ara mateix, si tinc l'atmella.
    Petons.

    ResponElimina
  22. Maria Àngels, aquesta recepta és una relíquia!! ;) Ja el provaré perquè té una pinta boníssima. :)
    Petons!

    ResponElimina
  23. un llegat familiar que no té desperdici... un aspecte delicios
    Una abraçada

    ResponElimina
  24. Hola estimada i guapa tu

    moltes gràcies per compartir aquest "secret de familía",..en prenc bona nota i que es perdi la formula....

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  25. Esto está para chuparse los dedos, qué bueno.
    Un beso.

    ResponElimina
  26. Deu ser com un pa de pessic deliciós. Segur que queda ben flonjo!

    ResponElimina
  27. Hola Maria Angels, gràcies per compartir aquest pa, l´he fet per la meva mare que es una dona de gustos sencills i delicada de salut, així que aquesta coca li agradarà segur, doncs jo ja l´he estat i es DELICIOS. Amb el teu permís t´he nomenat en el meu blog i t´he enllaçat. Petons, i gràcies de nou.

    ResponElimina