dimecres, 4 de maig del 2011

GALETES DE DÀTILS


Vaig sentir una gran curiositat en veure la recepta d'aquestes galetes en el llibret que em vaig regalar el dia de Sant Jordi a les parades de Salt. No se m'hagués acudit mai utilitzar els dàtils com a ingredient principal d'unes galetes i puc afirmar que el resultat ha estat el que m'esperava: no n'han quedat ni les engrunes!


Ingredients:

230 g de farina
una culleradeta de canyella en pols
80 g de mantega a punt de pomada
100 g de sucre
100 g de dàtils naturals picats
1 ou
3 cullerades soperes de llet
unes quantes nous per decorar

En un bol s'hi barregen la farina, la canyella, la mantega, el sucre i els dàtils. Quan això hagi quedat ben amalgamat, s'hi afegeixen l'ou i la llet. S'amassa bé i es formen boletes que es van col·locant sobre una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat. Al damunt s'hi disposa una nou, tot prement lleugerament. Ja es poden coure al forn a 200º entre 10 i 15 minuts,  vigilant que no es cremin.

Aquesta recepta l'he vista en el llibret Dulces, petit fours de Rachida Amhaouche.


27 comentaris:

  1. me encantan los datiles,pero para dulce no los uso nunca.buena idea

    ResponElimina
  2. Ummm m'encanten els dàtils i aquestes galetes deuen ser boníssimes, les guardo, gràcies.
    Petonets

    ResponElimina
  3. QUÉ BUENA PINTA, NUNCA HE HECHO GALLETITAS DE DÁTILES, CON LO QUE ME GUSTAN, UN BESITO

    ResponElimina
  4. Hola!!! Quines galestes més bones. Jo vaig descobrir els dàtils a la cuina amb el pastís de carbasso, bé, a la cuina i a taula perquè no recordo haver-ne menjat masses en la meva vida. Queden boníssims!!! Unes galetes de luxe, qui en tingues ara unes quantes;-)
    Una forta abraçada bonica!

    ResponElimina
  5. Tienen una pinta fabulosa y yo creo que no había visto nunca galletas con dátiles... dulces si, sobre todo alguno marroquí pero galletas, nunca!
    besos

    ResponElimina
  6. M'encanten els dàtils. Han de ser ben dolces aquestes galetes!
    Petonets

    ResponElimina
  7. El dátil natural es una delicia.
    Un saludito

    ResponElimina
  8. Què bones deuen quedar aquestes galetes, i mira que menjo dàtils poques vegades!! Però m'agraden!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  9. És veritat que aquí tenim poc costum de cuinar amb dàtils, fem servir més les panses, oi? Però estic segura que van quedar boníssimes, ni les engrunes van sobrar! ;)

    ResponElimina
  10. Que originales de dátiles, ademas tienen que estar muy buenas, te han quedado de lujo.
    besoss guapaaaaa

    ResponElimina
  11. Me encantan las galletas con datiles.....pero con el calor no estoy encendiendo el horno...la guardo!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  12. Que buenas estaran,los datiles me encantan...me gusta la idea de ponerlos a las galletas.
    Besets.

    ResponElimina
  13. Els dàtils son molt dolços, però suposo que amb les galetes deuen d'estar boníssims. Suposo que la recepta deu estar inspirada en alguna de tradicional dels paisos del Magrib, oi?
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. Aquestes galetes tenen una pinta divina, amb dàtils han de quedar de conya, amb lo que m'agraden.... M'en guardes unes quantes??
    ;)

    ResponElimina
  15. Cuino poc amb dàtils però m´agraden!!ha de ser molt bones!!!

    ResponElimina
  16. Quines galletes más bones i delicioses¡¡¡
    m'emporto la receta,tenc que probar.les¡¡¡¡
    Mil petonets guapa.

    ResponElimina
  17. segur que queden perfectes els dàtils en aquestes galetes!!! petonets guapa

    ResponElimina
  18. La barreja dels dàtils amb la canyella em sembla molt bona.
    Petons.

    ResponElimina
  19. A mi em fa mandra fer galetes, sempre em fa molta mandra. En canvi aquestes de dàtils... me les menjaria a grapats!! hehe.

    ResponElimina
  20. Que bones aquestes galetes, jo faig unes magdalenes amb dàtils i queden boníssimes, crec que fer-los servir en repostería és molt encertat!!

    ResponElimina
  21. Mai he vist galetes amb dátils
    petonts

    ResponElimina
  22. No els faig servir gaire els dàtils, en una galeta no ho havia vist mai! M´apunto aquesta i la de galetes d´avellana, que tmb tenen una pinta...
    Petons

    ResponElimina
  23. Hola guapa tu

    m´encanten els dàtils, això si tenen que ser de qualitat ( es que soc molt fina jo,...je,je,), i aquestes galetes tenen que ser pecat mortal..com que tinc ganes de pecar..anoto la teva dolça proposta

    mil petonets i gràcies per compartirla, Susanna

    ResponElimina
  24. Que bones aquestes galetes, l´any passat vaig fer pel meu aniversari una safata surtida de galetes i entre elles de dàtils, recordo que també hem van sorprendre. Mira, ara en menjaria una..o dos.... Petons i bon cap de setmana. Ara miraré que mes et puc "plajiar", fas tantes coses que m´agraden, per cert, ahir vaig tornar a fer el pa d´ametlles com a regal d´aniversari pel meu germà, que li passa una mica com a la meva mare, son feliços amb coses sencilles de menjar. Adeu...... que sinó no callo.

    ResponElimina
  25. De dàtils, que bones no? s'hauran de fer :-)

    petons

    ResponElimina
  26. A mi els dàtils m' agraden molt i amb la canyella segur que etenen un gust deliciós!

    ResponElimina