diumenge, 21 de novembre del 2010

PATATES EMMASCARADES AMB BOLETS


Se sent a dir que aquesta és una temporada molt bona per als bolets. Jo no hi entenc gaire, però després del que hem trobat al bosc m'ho crec! 

Ingredients:

patates
col
botifarra negra
botifarra fresca
cansalada fresca
bolets variats
all i julivert
sal i oli

Es posen a bullir les patates tallades a trossos regulars i la col. Un cop cuit tot això, se sala, s'escorre i s'aixafa amb una forquilla. Es reserva. La cansalada es talla a tires i les botifarres, a rodelles gruixudes. Es sofregeix aquesta carn en una cassola amb oli. Tot seguit s'hi posen els bolets amb els alls i el julivert i es deixa fer una estoneta. A continuació s'hi barregen les patates i la col i ja està a punt.




27 comentaris:

  1. Muy rica esta receta y muy completa besitos

    ResponElimina
  2. Jo els bolets con mo els trobo al bosc els trobo a la botiga i aquest any he vist moltes varietats.
    Un plat boníssim el que has fet avui. Es tipic del Bages o de alguna comarca a la vora?
    Petons.

    ResponElimina
  3. Aixó si que es anar a collir bolets...molt bé... m'ha semblat veure fredolics... m'agarden molt els fredolics a la carn...llastima que quan surten vol dir...que aviat s'ha acaba la temporade boletaire...
    Un plat excelent...a tenir en conte, aquesta setmana, que diuen que será freda...
    una abraçada

    ResponElimina
  4. Hola, primer de tot moltes gràcies per el teu comentari al meu blog! i segon, m'agraden molt els bolets, sobretot amb la carn rustida, no els havia vist preparats així, tenen que ser bonissims.
    Petons i bona setmana!

    ResponElimina
  5. Que sencillo y que sabroso este plato!!....el sabor debe ser divino!!......pero esas frutas secas con chocolate que pusiste anteriormente me encantaron!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  6. es una bona temporada, jo feia molt temps que no en trovaba tant com aquest any.

    a la recepta, jo li treuré al col....no puc amb ella jiji

    petons

    ResponElimina
  7. M'agraden tant les patates emmascarades... que amb bolets encara han de ser més bones!
    Reconec que no em surten gaire bé però insistiré fins que s'assemblin un xic a les teves ;)
    petonss

    ResponElimina
  8. quina trobada de bolets aixo si que fa ilusio els bolets acompañan a molts de plats aquet un plat excelen

    ResponElimina
  9. Les patates emmascarades son bones però amb bolets, em semblan un espectacle.
    Petonets

    ResponElimina
  10. A part de ser una recepta boníssima, el nom del plat és genial!!

    ResponElimina
  11. ¡Qué receta más buena!, me gusta.
    besos

    ResponElimina
  12. No conocía este plato, me parece muy original y completo.

    Bicos

    ResponElimina
  13. Plat contundent 100%. L'apunto que sóc de les que en té uns quants per casa.

    Muas!

    ResponElimina
  14. Fantàstic, jo les patates enmascarades no les coneixia fins que vaig anar a una clase amb el David Lienas i em va semblar fabulós.

    Així que de tant en tant me les faig, es clar que no tinc aquest festival de bolets que tú ens ensenyes :)

    ResponElimina
  15. Ben senzill, però quin plat més bo!!! amb bolets què bones han d'estar les patates!

    ResponElimina
  16. Uau, quina passada, quina pila de bolets! Jo crec que has confirmat que està sent molt bona temporada, je je je...
    Les patates han de quedar boníssimes!

    ResponElimina
  17. Aquestes patates, a més de ser contundents, com diu la Gemma, han d'estar sensacionals. Només llegint els ingredients ja em ve salivera!.
    Una abraçada

    ResponElimina
  18. Aquest cao de setmana també n'hem fet un bon cistell... crec que aquesta recpeta caurà ben aviat!! Quina bona pinta!

    ResponElimina
  19. Carai, quin munt de bolets! Jo al igual del que diu La Cocinera de Betulo, els bolets els trobo a la botiga. No havia vist mai fer-los d’aquesta manera, o sigui que haurem d’aprofitar que encara n’hi han!

    ResponElimina
  20. Que maravilla de setas, una buena cosecha la de este año, por lo menos por los Pirineos.

    El plato me ha gustado mucho.

    Besos

    ResponElimina
  21. ¡qué envidia de receta, Mariangels! Ojalá pudiera recolectar los honguitos de algún bosque cercano, jeje
    ¡Saludos!

    ResponElimina
  22. Unes patates emmascarades amb sorpresa i quina sorpresa, tenien d’estar delicioses
    Petons

    ResponElimina
  23. Quin bé de déu de bolets! ;) A mi personalment, no m'agrada gens la col, però no tinc cap dubte que per aquells qui els hi agrada, aquesta recepta enriquida amb els bolets ha de ser encara millor.
    Petons!

    ResponElimina
  24. Que bien acompañadas estan estas patatas...sin duda un plato muy bueno.Que suerte poder disfrutar de tanta seta,por esta zona ha sido mal año,entre el incendio y que no llovio, estan escasos.... hay que ir a la verduleria y compralos...pero no es lo mismo,la gracia esta en encontrarlos.
    Besets.

    ResponElimina
  25. Sí que és veritat que aquest any és boníssim per als bolets!!! Nosaltres, a l¨agost ja havíem trobat!!!
    Que riques les patates!!!
    Prenc nota per si ens animem i hi tornem!!!
    Petonets!!

    ResponElimina
  26. aquest plat ara que es plena temporada de bolets es tan bo!!!

    ResponElimina
  27. Pues si que han cogido setas, que maravilla!! por aquí se ven poco o yo no entiendo, que también :)
    buenísima pinta tu plato, seguro q estaba exquisito.
    bss

    ResponElimina