dijous, 20 de maig del 2010

PA DE LLAVORS


El primer contacte que vaig tenir amb les llavors va ser durant la infantesa quan em van fer encarregada de donar menjar a en Cuqui, el canari. Més tard, recordo la meva sorpresa en veure que els panets d'hamburguesa del primer fast-food on vaig posar els peus portava aquelles granes al damunt.  Confesso que en aquella època mantenia una distància prudent amb les llavors.  Ara, però, això ha canviat de manera radical. Poso menjar de canari a tot arreu: al iogurt, a l'amanida, a les sopes i al pa. Per això quan vaig veure aquest pa lavash al blog Gent jove pa tou, vaig embogir. Vaig amanyagar la panificadora i li vaig donar instruccions. Em va fer cas,  fidel com sempre!

Ingredients:

190 g de farina
5 g de sal
mig sobre de llevat sec
1 cullerada de mel
20 ml d'oli
100 ml d'aigua
llavors de sèsam, de rosella, de carbassa, flocs de civada, etc.
flor de sal
pebre

Es connecta la panificadora i s'engega el programa 11. Es posen els ingredients a la cubeta i es deixa que vagi fent durant una hora i mitja. Un cop està, s'estira la massa amb un corró, que quedi ben fina: com més prima, més cruixent quedarà el pa. Es col·loca la massa sobre una safata rectangular de forn, folrada amb paper sulfuritzat. Es pinta amb una mica d'aigua i s'hi enganxen les llavors fent fileres. Es deixa que llevi durant 10 minuts. Abans de posar el pa al forn,  se li fan talls  al biaix i s'empolsa amb pebre i flor de sal. Es cou a 180º durant 10 minuts més i ja està a punt, cruixent i saborós!


14 comentaris:

  1. M'encanta, també el tastarem. T'ha quedat genial ;-))
    Petonets

    ResponElimina
  2. Umm!! m'estic imaginat el sabor amb una mica de formatge sec. Que bo..
    T' ha quedat molt bé.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. uuaauu... aquest pa té una pinta buníssima... també l'he de provar... uumm!!!
    gràcies!

    ResponElimina
  4. I lo bo d'aquest pa és que, menjant-ne només una tira, pots tastar totes les llavors!
    Realment queda molt bonic, i suposo que boníssim!
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Trobo que esteu molt ben compenetrades tu i la teva panificadora!. Mira que li ha sortit bé aquest pa de llavors, eh?.

    ResponElimina
  6. A mi aquests panets amb llavors i extres m'agraden pero eem tinc que mesurar, perque se em posen al michelin

    ResponElimina
  7. HOLA GUAPA TU..

    AIXÍ EN FORMA DE COCA NO EL HE FET MAI...PROVARÈ,
    SI MIRES EN EL MEU BLOG EL TROVARÀS EN FORMA DE PA RODÒ QUE ESTÀ FORMAT DE BOLETES...

    PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  8. ça a l'air délicieux j'aime beaucoup
    bonne soirée

    ResponElimina
  9. Me encanta este pan, ademas es muy llamativo y un picoteo sanísimo.
    Besitos.

    ResponElimina
  10. Que rico,y que lido te ha quedado.Tomo nota!!

    Un saludo

    ResponElimina
  11. Entenc molt bé el teu fanatisme per les llavors, jo poso topings de llavors a tot arreu! I al pa, hi queden que ni pintades...

    ResponElimina
  12. Certifico que aquest pa de llavors està la mar de bo! Algun dia jo també compenetraré amb una panificadora (El dia que els srs. del LIDL vulguin tornar-ne a vendre) jeje

    ResponElimina
  13. bonjour
    j'ai des awards pour toi sur mon blog
    bonne journée

    ResponElimina
  14. Quin pa de llavors ... que aspecte tan irresistible que té.

    ResponElimina