dimecres, 12 de maig del 2010

OFEGAT DE FAVES AMB FRUITS DE MAR


No sé per quina raó però mentre cuinava aquest plat em venia el record d'aquell joc d'infants que començava quan algú de la colla preguntava: "Juguem a mar, terra?" I de seguida apareixia una línia feta amb un tros de guix a la vorera. Au vinga, tothom a saltar! Aquí és mar, allà és terra! Rialles, les galtes vermelles, xisclets de criatura, vida al carrer, sense cotxes. No hi havia ni la wi ni la play ni l'ordinador: de fet no hi havia gairebé res de res. 
Vés per on el meu cervell ha fet una estranya associació d'idees entre el joc i la recepta de les faves,  dignes representants de la terra, i els musclos i les gambes, que són el mar. És ben bé que a vegades tenim pensaments d'allò més surrealistes...

Ingredients:

1/4 kg de faves tendres pelades
100 g de gambes pelades
1/4 kg de musclos
1/4 kg de calamarsets
1 pastanaga
oli, sal i pebre

Es posa una olla al foc amb aigua i sal. Quan arrenca el bull, s'hi tiren les faves i es couen entre 15 i 20 minuts. Quan estan, es deixen en la mateixa aigua, així no s'arrugaran. Després s'escorren. A part, es couen els musclos al vapor, se'ls treuen les cloves i es reserven.
En una paella amb oli i a foc viu, s'hi fregeixen els calamarsets, les gambes i els musclos. Quan està tot això ben barrejat, s'hi afegeixen les faves i es deixa tot plegat uns minuts més. Es rectifica de sal i pebre. A l'hora de servir s'hi posa la pastanaga tallada a rodelles.

11 comentaris:

  1. Aquesta recepta m'ha vingut genial, tinc unes faves de l'hort i volia provar una altre recepta, esta serà la que tastarem.
    Té un aspecte fantàstic ;-))
    Gràcies. Petonets

    ResponElimina
  2. aquestes faves han de ser ben bones! és veu tan bonic el plat ple de colors.
    pt!

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta que té! No ser, de faves no en compro mai perquè quan les veig al mercat no ser mai com cuinar-les perquè les associo a les faves enfogades que feia la meva mare i era un plat que no m'agradava massa, el trobava molt pesat, però veien el que has fet tu la cosa canvia una mica. M'anoto la recepta i ho provaré. Una forta abraçada!

    ResponElimina
  4. de terra, .. de mar ... i per que no l'han vist els de la Nasa que sinó ...
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Yo no soy de Haba, pero a mi marido le chiflan y este platito le va a encantar ... qué colorido!
    Besitossss

    ResponElimina
  6. Saps que les meves filles també hi juguen encara al joc de mar-terra?!!Aquesta associació que tú dius surrealista t'ha suggerit un plat boníiiiissim!, les faves m'encanten i amb aquest acompanyament han de ser estupendes.(el surrealisme ens va portar genis com en Dalí...ves que no sigui aquest el principi de:la cuina surrealista de la marta...)A reveure!

    ResponElimina
  7. Això dels blocs de cuina, esta molt bé, cada día ni han receptes noves e innovadores.
    Mai he menjat les faves amb peis o marisc.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Quins records.... jo també jugava a aquest joc! I aquesta recepta de mar i muntanya el recorda a la perfecció, je je je...

    ResponElimina
  9. Mar ? Terra?, en qualsevol cas, una recepta original i boníssima.

    ResponElimina
  10. A mi les faves no m'agraden, però eren un dels menjars preferits de la meva mare, m'hi has fet pensar.

    ResponElimina
  11. No se me habría ocurrido combinar las habas con el pescado y la verdad es que es una muy buena opción, deben estar buenísimas.
    Un besito

    ResponElimina