dissabte, 13 de març del 2010

ARRÒS DE CEPS I CALÈNDULA



Tinc ganes de primavera, ho confesso. Però la nevada d'aquests dies encara em recorda, i de quina manera, que som a l'hivern. Per això, aquest arròs és la barreja del desig de veure els prats florits, simbolitzats per la calèndula, i del trepig de la neu quan surts de casa, representat pels ceps. Ànims, que a la fred ja li queda poc...









Ingredients:

una ceba tendra
un manat d'alls tendres
un bon raig de vi blanc
ceps deshidratats
un grapat de calèndula seca
400 g d'arròs
oli, sal, pebre i aigua
formatge parmesà

Aquesta recepta és per 4-5 persones. La quantitat d'arròs dependrà de cada casa, igual que la de ceps. Si no es tenen alls ni cebes tendres, es pot fer perfectament amb alls i cebes velles. Els pètals de calèndula seca es poden aconseguir a les herboristeries. Quan és la primavera, s'hi poden posar frescos. També es pot prescindir de la calèndula, sortirà amb un gust una mica diferent, però igual de bo. Si es vol fer amb un altre tipus de bolets, també canviarà el gust, però sanirà bé igual.

Es tallen els alls tendres a rodanxes i la ceba a làmines fines. Es posa a sofregir en una cassola amb oli. Quan agafa color, s'hi tira el vi blanc i es deixa reduir. Tot seguit, s'hi incorporen els ceps, que haurem tingut unes hores en remull, ben escorreguts, i es barregen amb les verdures. Aleshores, s'hi aboca l'arròs i es sofregeix un parell de minuts. S'hi posa la sal, el pebre i l'aigua que cobreixi. Es pot aprofitar l'aigua del remull dels ceps, colada. Es deixa coure uns 10 minuts a foc moderat. Ara serà el moment de posar-hi el grapat de calèndula perquè doni l'aroma de primavera al plat. Si cal, s'hi afegeix més aigua i es rectifica de sal. Tot plegat, es cou entre 5 i 8 minuts més i s'acaba d'adornar la cassola amb formatge parmesà ratllat.




2 comentaris:

  1. Finalment, no va ser el dimarts, sinó el dimecres, perquè quan anava a posar-m'hi vaig veure que m'havia oblidat de posar els ceps en remull... Coses típiques meves. No en puc fer gaire valoració, perquè aquesta setmana estic com una sopa i no sento cap olor ni noto cap gust. Bona setmana per provar plats nous! Això sí, m'estic dedicant a gaudir de les textures. Des d'aquest punt de vista, va ser un plaer. L'Adur ja et dirà alguna cosa més...

    ResponElimina
  2. Quin greu que només puguis gaudir de la textura, però no pateixis que queden molts dies per tornar-lo a provar!

    ResponElimina