dimecres, 5 de maig del 2010

COSTELLA DE PORC AMB CERVESA


Una carn senzilla transformada en un plat de festa! Fent aquesta recepta em vaig sentir com la fada madrina de la Ventafocs: vaig convertir la costella de porc en una carn digna d'un àpat principesc.  L'acompanyament va anar a càrrec de verdures arrebossades, en aquest cas d'albergínies i carxofes. En veure el plat, la madrastra, amb filles incloses, van sortir cames ajudeu-me de la meva cuina! Massa bo per a les seves ànimes perverses!




Ingredients:

4 costelles grosses de porc
2 cebes mitjanes
1 gra d'all
farina
pa ratllat
1 tassa d'aigua o de brou
1 tassa de cervesa
1 fulla de llorer
llard, sal i pebre
comí
pela de llimona

Es posa el gra d'all sense pelar en una cassola amb llard. S'hi couen a foc viu les costelles durant 5 minuts, que quedin daurades per fora, i es retiren. S'incorpora una cullerada de farina a la cassola, que es desfaci bé i, tot seguit, les cebes picades finament. Mentre, es passen les costelles per pa ratllat i quan la ceba ja està rosseta, es col·loquen al damunt.  S'hi aboca l'aigua i la cervesa i s'hi afegeix el llorer, la sal i el pebre al gust. Es cou tapat durant 20 minuts a foc baix. Just abans de servir el plat i amb el foc apagat, s'empolsa amb una mica de comí i una pela de llimona.

Aquesta recepta la vaig trobar en un dels meus llibres de cuina més estimats: El llibre de les cuines del món. Es veu que la fan a Eslovàquia. A partir d'ara, però, també la farem a Girona, vés per on!

11 comentaris:

  1. Potser si et podries guanyar la vida com a fada madrina :) t´ha quedat un plat ben abellidor!!! petonets

    ResponElimina
  2. doncs tenen bona pinta aquestes costelles, jo sempre les faig adobades a la cassola i l'ultim cop al forn per no fer tan merdé jijiji.
    Ho probaré

    petons

    ResponElimina
  3. Quina oloreta més bona!!!, m'agrada cuinar amb cervesa, tan rosa com negre.
    Un bon plat, si senyora.
    Ptns

    ResponElimina
  4. Una pinta molt bona tenen aquestes costelles, amb el teu permís, m'ho apunto.
    Petonets

    ResponElimina
  5. Sí, sí ... todo un señorial plato, junto a las galletas de chocolate ya las pastitas primaverales que me he perdido ... aunque ya he recuperado! Y tú te podrias ganar la vida relatando cuentos ... pues anda que no tienes carrete !!!....
    Besitosssss

    ResponElimina
  6. El costellò a la brasa es un plat mol típic de Girona com mol bé deus saber, encara que així no le provat mai.
    Petons

    ResponElimina
  7. Saps que no he fet mai res amb cervesa?. Sempre penso que el gust ha de dominar, però és clar que si no ho provo... com ho sabré?. Així que anotada queda la recepta!.

    ResponElimina
  8. Quina bona pinta! Jo tampoc he utilitzat mai la cervesa per cuinar. La costella, una part del porc molt econòmica, amb la seva senzillesa és capaç de transformar-se en un plat de gala. Ara, les escarxofes i les esbargínies arrebossades per mi també són plat de festa major.
    Salut!

    ResponElimina
  9. Aquest plat d'Eslovaquia que has fet a Girona a partir d'ara el farem tambe a Florida. Moltes felicitats!!!

    ResponElimina
  10. Que delicia de costilla de be de ser! gracias por la receta
    besos
    Gaby

    ResponElimina
  11. Avui he entrat per primera vegada al teu blog i m'ha agradat molt!! M'ha fet molta gràcia ja que tinc el plat igual que el teu. Ja t'aniré seguint!!

    ResponElimina