diumenge, 17 de juliol del 2011

FLAM DE VERDURES


Un flam ben fresquet fet amb un munt de verdures, ideal per a començar un àpat lleuger!

Ingredients:

500 g d'espinacs
200 g de pastanagues
200 g de mongeta tendra
100 g de pèsols
2 porros
2 ous
125 ml de llet
salsa de tomàquet
ou dur

Es renten bé les verdures i es trossegen. Es bullen per separat amb aigua i sal. S'escorren bé i es reserven en un bol.
Mentre, es barregen els ous amb la llet i una mica de sal. S'aboca aquesta mescla al bol de les verdures i es disposa tot plegat dins un motllo de flam untat amb mantega. Es cou al forn al bany maria a 200º entre 30 i 45 minuts.
Un cop fred, es treu el flam del motllo i s'aboca al damunt del plat on el servirem.  Es cobreix amb salsa de tomàquet i ou dur ratllat. Se serveix amb enciam tallat petit al voltant.


29 comentaris:

  1. Quin gust, al estiu poderse menjar un flam de verdures.
    Tan fred com tebi, m'encaten.
    T'ha quedat mol maco.
    Felicitats

    ResponElimina
  2. Hola Maria Àngels!!! Quan de temps sense entrar al teu blog! Com va tot? Disfrutant de l'estiu?
    Aquests flams són boníssims, mi m'agraden molt, uf, però si a mi m'agrada tot!!!
    Bé, vaig mirant perquè m'he perdut un munt de receptes.
    Una abraçada guapa!

    ResponElimina
  3. Quina bona idea. Per un sopar quasi com a plat unic. ademes pots fer-ho amb les verdures que tinguis a la nevera.
    petons

    ResponElimina
  4. Apa! Que refrescant!
    A més a més, per a fer àpats lleugers a l'estiu és ideal!

    Salut!

    ResponElimina
  5. Es una bona forma de menjar les verdures, el meu plat amb una mica de lactonesa.
    Petons.

    ResponElimina
  6. M'encanta la idea de oferir plats de verdura 100% diferents i sobretot saníssims. En versió flam no l'havia vist mai, però només amb la decoració i l'aspecte te'n faria un bon tallot.
    Petons! ;)

    ResponElimina
  7. perfecte un flam com aquest per fermenjar verdura a la joventut que tinc a casa!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. Un plat molt bò per a aquests dies de calor, t'ha quedat fantàstic.
    Salutacions!

    ResponElimina
  9. Ya sabes yo este me lo como muy a gusto ;)
    Un saludito

    ResponElimina
  10. Hola,
    Una manera ben bona de menjar verdures! Seugr que és deliciós! Petonets

    ResponElimina
  11. Un d'aquells plats que tant m'agraden!, refrescant i sa!.A reveure!

    ResponElimina
  12. Una manera de menjar verdura més atractiva, fantàstic pels meus fills!

    ResponElimina
  13. Jo també ho trobo una idea fantàstica per anar menjant verduretes de forma original. I així a l'estiu tenim alternatives a la amanida omnipresent :)

    ResponElimina
  14. Una molt bona manera de menjar verdures, que sempre bullides es fan molt avorrides
    Petons

    ResponElimina
  15. Muy rico este flan, y muy sano. Gracias por la receta!
    Petonets

    ResponElimina
  16. Hola!! Cuant pugues pasat per el meu blog..tens un premi. Este flam m'ha encantat. Prenc nota. Besets!!!

    ResponElimina
  17. Como me ha gustado esta mezcla de sabores y texturas.....ademas los colores estan hermosos!!....este plato entra por la vista....me encanto!!........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  18. Això si que és un gran flam!!! què bo i sa!!!

    ResponElimina
  19. Quina presentació! Ara també pots fer-lo amb les verdures que hi ha a l'hort (carbassons, albergínies...) suposo que també sortiria bé, no ho sé.
    Com que demà és Sant Jaume, t'avanço que he preparat una tapeta amb albergínia com a ingredient estrella per celebrar Sant Jaume amb un soparillo. Demà ho penjo.
    Petons

    ResponElimina
  20. Quin flam més bo. Prenc bona nota de la recepta!

    ResponElimina
  21. Maria Àngels, és una idea esplèndida, a més permet tenir-ho preparat a la nevera i servir-ho, és un moment.
    Salut!

    ResponElimina
  22. ara a l'estiu, una saludable forma de fer-se amb un bon plat de verdures.... fantàstic!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  23. Una manera ben original de menjar verdura. M'encanta!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  24. Estupenda manera de hacer que sobre todo los niños coman verdura.
    Bss Esther

    ResponElimina
  25. Quin flam més bó !!! no n´he fet mai de verdures, però veig que seria una bona opció per consumir moltes de les que el meu pare hem porta de l´hort. Molt bona sug.gerencia. Petons,

    ResponElimina
  26. Aquests pastissos freds tipus flam, són genials per a l'estiu!! I també una bona manera de reaprofitar tot el que quedi per la nevera! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  27. Hola guapa! com va l'estiu? sense sol, oi? jejejeje.
    Aquest tipus de flams m'agraden molt. Em sembla que n'hauré de fer un aviat, fa molt de temps que no en faig, encara que als meus dos petardets no ser pas si els hi agradarà!
    Ostres, una pregunta, de veritat t'han agradat les fotos? M'ho passo bé, és una distracció i intento millorar-les, encara que els recursos són limitats, no tinc gaires atrezzos, jejeje. Ara entic fent guardiola per una càmara, bé, n'estic fent tres, una per una càmar, una per un cotxe (el meu està vellet i no ser si aguaratà masses anys) i una per fer unes vacances amb els nens, o sigui que per tot plegat en tinc per un temps! jejeje.
    Bé, ja aniré passant per aquí i et desitjo que passis molt bon cap de setmana. Una abraçada!

    ResponElimina
  28. Ei, que ja thavia deixat comentari aquí!!! bé, val més dos que cap!!!;-)

    ResponElimina