dimarts, 18 de maig del 2010

XAMPINYONS FARCITS


Sempre que vaig al mercat i veig xampinyons, em paro de cop.  Si a més són d'aquell color blanc rabiós i grossos de mida, ja preparo una bossa per agafar-ne uns quants. No me'n puc estar: mentre els vaig triant, els visualitzo farcits de bacon i m'afanyo a anar cap a casa a preparar-los. Ho confesso: tinc un feeling especial amb els xampinyons!







Ingredients:

una dotzena de xampinyons de mida gran
1 ceba petita
1 gra d'all
4 llesquetes de bacon
oli i sal
pa torrat (opcional)
formatge ratllat (opcional)

Es pelen els xampinyons, es passen per sota l'aixeta i se'ls treu el tronc, que es reserva. A part, es passen per la picadora la ceba, l'all, els troncs i el bacon. En una paella amb oli es fa un sofregit amb els ingredients que hem passat per la picadora. Es rectifica de sal i es guarda.
Es col·loquen els barrets dels xampinyons en una safata de forn untada amb un bon raig d'oli. Es couen a 200º uns 10 minuts. Passat aquest temps, es farceixen amb el sofregit i es posen al gratinador uns 5 minuts més.
A vegades, hi afegeixo un polsim de pa torrat per sobre o una mica de formatge ratllat. També queda bo!

16 comentaris:

  1. A casa també ens agraden els xampinyos, però farcits no els he fet mai.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Que delicia! Justamente tengo champiñones, que buena idea me has dado.
    saludos
    Gaby

    ResponElimina
  3. je je je... visca els xampis! Són genials, admeten mil prepracions, són boníssims i estan bé de preu...
    Farcits i cuits al forn queden molt bons!

    ResponElimina
  4. M'encanten els xampinyons, sobretot en salses. Justament l'altre dia ma germana me'n va dur uns quants kilos i no en sé que fer amb tants, jejeje.
    Els tinc nets i congelats, i després de veure diferents farcits, aquest és el que m'ha convençut del tot! ho provaré.

    Fins aviat ;)

    ResponElimina
  5. Quin invent els xampinyons! són bons de tota manera, i bons companys de salses i carns! Aquests farcidets, què bons!
    petons!

    ResponElimina
  6. Com m'agraden els xampinyons amb bacó i aquests tenen un aspecte súper temptador ;-))
    Petonets

    ResponElimina
  7. Doncs ho hauré de provar perquè es pot dir que n'he menjat comprades vegades. L'altre dia en un llibre vaig veure una recepta de uns xampinyons fet senzillament amb all i julivert i tenien una pinta! igual que aquests. Gràcies i una forta abraçada!

    ResponElimina
  8. T'han quedat xulíssims, l'altre dia en vaig fer farcits de carn picada, a casa em van dir que els i faltava gust, crec que la teva recepta és millor el beicon els i deu donar un toc molt particular, segur.

    Petons

    ResponElimina
  9. Te han quedada estupendos! Yo también los preparo muy parecidos ... una receyta de chuparse los dedos! "
    Besitos.

    ResponElimina
  10. mai no he fet xampinyons farcits i mira que són bons. M'apunto la teva recepta així la propera vegada que els vegi a la fruiteria no tinc excusa.
    pt

    ResponElimina
  11. HOLA GUAPA TU

    ELS XAMPIS, QUEDEN BONS QUE QUALSEVOL MANERA VERITAT ?, AIXI FARCITS ESTÀN D´ALLÓ MES BONS..

    JO ELS I POSSO UN FARCIT DE BOTIFARRA DE PAGÈS DE PORC IBERIC,AQUI A MALGRAT DE MAR, NI HA UNA CARNISSERIA QUE SE LES FAN ELLS ...I FINS I TOT ELS PORCS ELS CONTROLEN ELLS,...AIXÒ SI EL DIA QUE EN FAN TENS QUE ESTAR AL " LLORO" DONCS NO ELS I DUREN GENS...JE,JE, TENEN EL SABOR D´ABANS

    MIL PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  12. VAJA, ja en som dos de "fanàtiques" dels xampis...jo de petita fins i tot havia somiat en peroles plenes de xampinyons!...També tinc una versió de farcits, aquesta teva sembla molt temptadora.A reveure!

    ResponElimina
  13. j'aime beaucoup ce plat.
    A bientôt.

    ResponElimina
  14. Jo que sempre els compro petits... sí que tindria feina per farcir-los!!!!
    Són tan bons que així, ben farcidets, deuen ser irresistibles!
    Una abraçada

    ResponElimina
  15. un plat délicieux et appétissant j'adore
    bonne soirée

    ResponElimina
  16. A mi també m'agraden molt els xampinyons i farcits així son boníssims!!!

    ResponElimina