dilluns, 21 de febrer del 2011

CLOÏSSES AMB VERDURES A LA VINAGRETA


Amb aquesta recepta em vull afegir (encara que sigui una mica tard) a l'homenatge proposat des del blog decuina.net a Santi Santamaria. La vaig veure al llibre La cuina de Santi Santamaria, l'ètica del gust d'Edicions Cadí sota el títol de "Cloïsses imperials amb verdures a la vinagreta". Em va cridar l'atenció per la seva senzillesa i perquè em feia gràcia provar la combinació del marisc amb les verdures: a casa l'hem gaudit d'allò més. Hi tornarem!


Ingredients:

cloïsses
carbassó
pastanaga
porro
sal i pebre negre
oli i vinagre

S'obren les cloïsses al vapor i es reserven. Mentre, es prepara una vinagreta amb 4 cullerades d'oli, 1 de vinagre i una mica de sal. Es talla la pastanaga, el carbassó i el porro a quadradets. S'escalden les verdures, s'escorren bé i es posen dins la vinagreta.
A l'hora de servir, es disposen les cloïsses en un plat amb les verduretes de la vinagreta al damunt i s'empolsa amb pebre negre.

TROBADA I SORPRESA AL FÒRUM

Uns quants blocaires de la zona de Girona havíem quedat per posar-nos cara amb motiu de l'inici del Fòrum Gastronòmic de Girona. Així doncs, a les deu del matí, vam trobar-nos en una cafeteria a prop del recinte on se celebrava l'esdeveniment amb la Mercè de Cuina per llaminers i la Isabel de Queennant per tu.
Moltes vegades, el destí uneix les persones d'una manera ben curiosa. I justament això és el que va succeir ahir: la Mercè havia estat estudiant del Conservatori, on jo treballo, feia ja uns quants anys. Tot i això, ni una ni l'altra no ens vam reconèixer. Mentre recordàvem aquella època, va arribar la Isabel amb la seva filla: la Júlia, una petita cuinera de nou anys, havia estat alumna meva quan en tenia cinc! La nostra sorpresa fou d'aquelles que no oblidarem fàcilment. Ja ho va dir la Mercè: el món és un mocador!


34 comentaris:

  1. Aquestes cloïsses han d'estar de vici.
    Fantàstic que gràcies als blocs de cuina retrobàreu antigues amistats.
    Felicitats per tot plegat!

    ResponElimina
  2. Ohhhhhh!!!!! Que bé que t'han quedat aquestes cloïses imperials , li has fet un bon homenatge a en Santi , l'he de provar a n'aquesta . És ben ver que el món és un mocador . M'ha agradat posar-vos cara, gràcies per la foto. Una abraçada

    ResponElimina
  3. Hola guapa tu

    que bones, jo mai les he fet aixì, amb musclos si,...anotada queda, auuuu


    mil petonets preciosa, Susanna

    ResponElimina
  4. quin plat més bo!!! m'encanta! i heu sortit molt guapa! petonets

    ResponElimina
  5. Hola!
    Amb aquestes cloïsses has fet un fantàstic homenatge en Santi Santamaria. No havia vist mai les cloïsses cuinades així. Han d'estar més que bones.
    Que maco això trobar-vos i que el món sigui un mocador! Que guapes que esteu a la foto! Ara ja li poso cara a la Mercè! Petonets!!!

    ResponElimina
  6. Un bon homentage amb aquestes cloïses tant bones.
    El mon està ple de casualitats, mira pero on d'alguna manera ja os coneixieu.
    Petons.

    ResponElimina
  7. Com sempre ens deleites amb un plat sa i saborós. Una bona manera de cuinar unes cloïsses.
    Petons!

    ResponElimina
  8. Molt bona pinta!!! Aquesta recepta encara no l'habem vist enlloc.... la tastarem!!
    Petons gastronómics

    ResponElimina
  9. Jo vaig arribar a les 10,30 i al CINC no hi havia ningú :-((
    Ens podíem haver conegut.
    Aquestes cloïsses amb aquest amaniment em semblen genials.
    Petonets

    ResponElimina
  10. Unes cloïses delicioses!! quin color amb aquestes verduretes....estan de vici!!
    Quines casualitats oi??? i que boniques que son.... quina llàstima no haver pogut venir a les 10:00, varem entrar sobre les 12....m'hagués agradat molt conèixe-us!!
    Petonetsss

    ResponElimina
  11. Les cloïses boníssimes i vosaltres guapíssimes!! Quina il·lusió aquestes trobades.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Que bones les cloïsses! Nosaltres al final ens vam perdre el Fòrum...

    ResponElimina
  13. QUÉ RICAS!!!...TIENEN UNA PINTA ESTUPENDA, ÑAM ÑAM...
    BESITOS

    ResponElimina
  14. Jo també venia a la trobada... però vaig arribar tard.. em va saber moolt de greu!
    Per cert les cloïsses fantàstiques!

    ResponElimina
  15. Un buen omenage,las almejas sin duda muy ricas con esta vinagreta,las tengo que probar....me ha gustado veros en la foto,estais muy guapas.
    Besets.

    ResponElimina
  16. Una recepta ideal per l'homenatge del Santamaria... han de quedar boníssimes per un aperitiu.
    Segur que va ser una gran jornada al Fòrum, jo vaig coincidir amb la Mercè ahir ;)

    ResponElimina
  17. Les cloïses es veuen boníssimes, i si tèns raó el món és un mocador, que tal el fòrum??? Jo no hi he pogut anar fins avui!

    Judith

    ResponElimina
  18. uauuuuu!! no saps com m'agraden les cloïsses! jo tampoc les he provat mai així, però trobo que estan boníssimes de totes maneres, i amb aquest color tant maco de les verdures entren pels ulls :-)

    Sí que és un mocador el mon, sí, i quina il.lusió fa descobrir-ho :-)

    un petó, bonica.

    ResponElimina
  19. No es pas tard, de fet vaig incorporant algunes entrades a la llista perque no tothom ho podia fer dissabte i el que compta és que entre tots hem fet un comiat desde les nostres cuines, amb respecte i admiració.

    Merci per afegir-te :)

    ResponElimina
  20. Deuen estar bonissim i a sobre es veu força sencill de fer. M'hauria agradat anar al forum però m'en vaig enterar tard. Una altre any serà

    ResponElimina
  21. Esteu ben macas totes!!!
    Las cloïses molt bones, també com sempre.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  22. Maria Àngels, em va agradar molt que per fi ens poséssim cara!!! :) I quins temps!! Vam retrocedir 15 anys enrera. ;)
    Les cloïsses són taaaaan bones! I amb recepta d'en Santamaria segur que delicioses!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  23. Deben de estar deliciosas!! Me imagino el sabor y se me hace la boca agua.
    Un beso

    ResponElimina
  24. Una delicciosa recepta i molt original,m'encantat,et felicito i tambè dir-te que esteis molt guapes i així he pogut coneixer.vos.
    Mil besitos guapa.

    ResponElimina
  25. De vici!!!
    Quina pinta....
    Jo també us he possat cara. A tú Mº Angels i a la Mercè.
    Petonets!

    ResponElimina
  26. Una manera diferent de fer unes bones cloïsses, de ben segur que varen quedar molt bones
    Petons

    ResponElimina
  27. Les cloïsses tenen una pinta fantàstica! Aquesta me l'apunto!!
    I què maca la trobada, realment el món és ben petit, eh?
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  28. Como todas tus recetas, se ve exquisito.

    Un saludo y feliz fin de semana :)

    ResponElimina
  29. Nunca he comido las almejas de este modo, pero me parece muy interesante...
    Y qué envidia de mini-kedada!
    Besos y buen finde

    ResponElimina
  30. Mujeres guapas. Me ha gustado mucho veros las caras.
    Un beso

    ResponElimina
  31. Maria Àngels,
    Una magnífica recepta per encara un millor homenatge. Fantàstica.
    Veig que us va anar la mar de bé el diumege al Fòrum, jo ja no vaig dir res més perquè el diumenge no m'era possible venir. Hi vaig ser el dimarts.
    Una abraçada.

    ResponElimina