dilluns, 24 de maig del 2010

QUEFIR AMB PERES I MÓRES


Aquest és un postre d'aquells que m'agrada prendre quan comença a fer calor, que ja es comença a fer notar per fi! Porta quefir, aquest làctic fermentat que conté una pila impressionant de propietats per  a la salut i que prové dels països caucàsics.  M'encanta l'acidesa del quefir combinada amb els sabors potents de la canyella i la vainilla i m'agrada més encara combinar el seu sabor amb fruites tan diferents en aquest cas com són les móres i les peres. En fi, haver descobert el quefir és ben bé una benedicció, traducció literal de la paraula en turc!

Ingredients:

4 peres petites
uns branqueta de canyella
un trosset de vainilla
3 cullerades de sucre blanc
3 cullerades de sucre negre
400 ml de quefir de llet
100 g de móres

Es pelen les peres, es trossegen i es posen a coure en un cassó amb els dos sucres, la vainilla, la canyella i un dit d'aigua durant 15 minuts aproximadament. S'escorren bé, s'aixafen amb una forquilla i es reserven.
Es parteixen les móres per la meitat i es barregen amb el quefir. En un got es van fent capes de quefir i de peres. Es decora amb unes quantes móres que es posen al damunt i s'empolsa amb una mica de canyella. Es posa a la nevera i en el moment de servir es rega amb una cullerada generosa del suc de cocció de les peres.

Aquesta recepta és el meu gra de sorra al HEMC#44 d'aquest mes de maig, que ja s'acosta la platja!

13 comentaris:

  1. He menjat quefir sense saber què volia dir la paraula, ara, quan en torni a menjar, sabré que estic menjant una benedicció!. I acompanyada amb aquesta compota de peres, deliciós!

    ResponElimina
  2. Ahora me entero que el kéfir es el yogurt que se hace con un húngaro ... lo he tenido en mis manos, y lo llamaba simplemente yogurt!
    La copa se viene espléndida y muy rica, claro que con los ingredientes que lleva ...
    Besitos.

    ResponElimina
  3. Jo ara mateix m'agradaria posar-hi la cullera amb aquesta copa, UMM QUE BOO!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. HOLA GUAPA TU

    NENA, QUE BO.....EN PREG NOTA DE LA TEVA RECEPTA

    PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  5. Fresquet, vistós, sa... ja tinc la cullereta a punt!, amb la canyella i el sucre morè tenim un gustet tant bo com indescriptible...a reveure guapa!

    ResponElimina
  6. M'apunto la idea de combinar el kefir amb fruites, a mi, pres a palo seco no m'agrada massa, però així amb el toc dolç segur que m'apassiona!! PEtons.

    ResponElimina
  7. Sa, refrrescant, senzill, ple de vitamnies i molt bo! Aquestes receptes són les meves preferides! Hem participat al HEMC amb una recepta molt semblant ;)

    ResponElimina
  8. Idò a mi m'encanta tot sol , també en tenim i crec que la teva recepta caurà prest. El divendres passat vaig fer la teva recepta de maduixes amb crema i molt bona .

    Una besada

    ResponElimina
  9. ça a l'air succulent je plongerai volontiers ma cuillère pour y goûter
    bonne journée

    ResponElimina
  10. Un postra molt refrescant i bo i amb fruites.
    Petons

    ResponElimina
  11. segur que et sembla estrany, però no he tastat el quefir, o si més no que jo recordi...
    així es veu ben temptador.

    ResponElimina
  12. Exquisito postre!!! te felicito.
    Un abrazo
    Edith
    La brujita

    ResponElimina
  13. che squisitezza....un assaggio anche per me!!!!!! un saluto da Palermo

    ResponElimina