divendres, 19 de març del 2010

PANETS DE FORMATGE I ORENGA


En general, les màquines i jo tenim males vibracions. No hi puc fer res: ens portem fatal. Només cal que m'acosti a una fotocopiadora perquè deixi de funcionar. No sé quin sisè sentit tenen les càmeres fotogràfiques que tan bon punt noten la meva presència, decideixen penjar-se. A casa meva, cada setmana hem de canviar bombetes. He arribat a pensar que deu ser cosa d'altres vides. El senyor Osram i jo devem tenir algun tema pendent que no acabo de descobrir. Però haig de dir que, a la cuina, hi tinc una màquina que m'estima. I que jo reverencio. En parlo amb tothom, tant amb els qui em volen escoltar com amb els qui no. Cada matí, quan entro a la cuina a preparar esmorzars, és el primer que veig, la miro, l'amanyago, li explico la recepta que m'agradaria fer. I ella sempre em diu que sí: barreja, amassa, xiula quan cal, funciona! La meva panificadora i jo som dues ànimes bessones a la cuina, compenetració total. Aquesta panets de formatge i orenga són el fruit del nostre amor!

Ingredients:

300 ml de llet
10 g de sal
25 g de mantega
450 g de farina
85 g de formatge ratllat
1 sobre de llevat de pa
una cullerada d'orenga

Es posen a la panificadora per ordre tots els ingredients anteriors tenint en compte que el formatge ratllat es posa entre una meitat de farina i l'altra meitat. Es posa el programa 11, que amassa i lleva. Quan ha acabat, es treu la massa i es formen panets que es co·loquen sobre un paper sulfuritzat damunt d'una plata de forn. Es mullen els panets amb aigua i s'empolsen amb llavors de sèssam, de rosella o de lli. Es deixen llevar una hora més aproximadament i s'enfornen a 180º durant uns 20 minuts, fins que queden rossos de sobre.

5 comentaris:

  1. Ja ja ja!!!!
    Molt bona l'historia d'amor, molt bona!!!

    Anem a provar de fer els panets i disfrutar dels fruits de l'amor!
    Salut i records!!!

    Anna i Xavi (els de Blanes (homelink))

    ResponElimina
  2. gaudits estan i amb ganes de repetir!!!
    gràcies per les idees, són de molt profit!!!

    ResponElimina
  3. crec que la olor arriba fins aquí, a casa meva... i quina olor!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Maria Ângels, comparteixo amb tú l´enamorament per la panificadora, tenin poca força com tinc en mans i braços aquesta "maquineta" m´ha enganxat de valent, el pa m´agrada fer-lo però el panets individuals son el meu caprici. Gracies por compartir aquesta recepta que he publicat avui mateix en el meu blog, amb el teu permís, et nomeno i fico un ellaç al teu blog. Gràcies i bon cap de setmana.

    ResponElimina